Najnowsze artyku造


Rozda wszystko 

Janek  | 

"Rzek mu Jezus: Je郵i chcesz by doskona造, id, sprzedaj, co posiadasz, i rozdaj ubogim, a b璠ziesz mia skarb w niebie, potem przyjd i na郵aduj mnie." - Mateusza 19:21

Pewnemu m這dzie鎍owi Pan Jezus powiedzia, aby rozda swoje maj皻no軼i ubogim i szed za Nim.

Dzi pojawia si pytanie, jak my powinni鄉y 篡? Wiemy, 瞠 mamy i嗆 za Zbawicielem. Ale czy powinni鄉y wszystko rozda?

Biblia nie daje jednoznacznej odpowiedzi. W pierwszym Ko軼iele niektórzy wszystko sprzedawali i przynosili do apostoów, niektórzy wyruszali w 鈍iat aby g這si Ewangeli. Ale byli te tacy, którzy pracowali, zarabiali a przez oszcz璠zanie mogli udziela potrzebuj帷ym. Niektórzy mieli w豉sne domy, gdzie zgromadza造 si zbory.

 

Pismo mówi, 瞠 Pan Jezus jest wczoraj, dzi i na wieki ten sam (Hebr. 13:8). M這dzie鎍owi powiedzia, co powinien zrobi i dzi mo瞠 powiedzie ka盥emu z nas. Bóg jest Bogiem 篡wym. Mówi do Adama, mówi do Kaina, a w Nowym Testamencie pokaza, 瞠 nadal mówi i chce mówi.

Tylko czy my chcemy s逝cha? A je郵i us造szymy odpowied, czy jeste鄉y gotowi j przyj望? Czy ja jestem gotów wszystko odda, je瞠li Pan Jezus objawi mi tak Swoj wol?

Mat. 8:20 "I rzek mu Jezus: Lisy maj jamy i ptaki niebieskie gniazda, ale Syn Cz這wieczy nie ma, gdzie by g這w sk這ni."

I Tym. 6:8 "Je瞠li zatem mamy wy篡wienie i odzie, poprzestawajmy na tym."

Warto zastanowi si, czy moje pieni康ze i moja w豉sno嗆 nie sta豉 si moim bo磬iem. Czy mog odda kurtk biednemu na ulicy? Nawet t ulubion? Czy gdy przyjdzie taki moment i Pan przemówi do mojego serca, b璠 móg przekaza wi瘯szo嗆 mojej wyp豉ty na dzie這 Bo瞠? Znam m這dego brata, który niedawno odda kurtk bezdomnemu, którego nawet nie widzia. Po prostu us造sza, 瞠 jest potrzeba i odda. W takich momentach pojawiaj si czasem w徠pliwo軼i - to moja ulubiona kurtka, a mo瞠 jest inny sposób, nie jest przecie zimno, mo瞠 tylko porozmawiam i zobaczymy co b璠zie dalej. Pos逝sze雟two S這wu i post瘼owanie wed逝g Ducha Ofiarnej Mi這軼i nie jest 豉twe. To w御ka droga. Ju dzi powinni鄉y bada nasze serca i robi w nich po膨dek, aby w godzinie próby nie zachwia si ani si nie cofn望. Od naszej postawy mo瞠 zale瞠 czyje 篡cie, nie tylko doczesne ale i wieczne! Je瞠li sól zwietrzeje, to jak obecny smutny 鈍iat pozna Chrystusa?

"Temu, kto ci prosi, daj, a od tego, który chce od ciebie po篡czy, nie odwracaj si." - Mateusza 5:42

 

 

Dzisiaj pojawia si jeszcze jedno wa積e pytanie. Na co powinni鄉y przeznacza nasze pieni康ze? Podejrzewam, 瞠 wielu chrze軼ijan ch皻nie zrezygnowa這by ze swojej "drugiej szaty", gdyby wiedzieli komu mog pomóc.

Istnieje oczywi軼ie zagro瞠nie, 瞠 wierz帷y ludzie b璠 lepiej czu si zarabiaj帷 pieni康ze i wysy豉j帷 je dla potrzebuj帷ych, ni gdyby mieli sami przy這篡 r瘯 do p逝ga. Praca zawodowa daje z逝dne poczucie bezpiecze雟twa, stabilno軼i. Wykonywanie Bo瞠j Woli wymaga wiary w to czego nie wida, chodzenia po morzu po którym si jeszcze nie chodzi這, walki w modlitwach i oczekiwania na Bo膨 odpowied.

 

Musimy mie otwarte serca, gotowe aby s造sze Bo瞠 odpowiedzi. Musimy mie wiar i odwag aby zadawa Bogu powa積e pytania.


B鏬 si nie zmieni 

Janek  | 

Wiele razy rozmawiaj帷 o Bogu s造sza貫m zdania typu "Bóg jest surowy, ale Jezus jest dobry".

Czytaj帷 Stary Testament mo積a zobaczy Boga Pot篹nego i Surowego. Utopi populacj ca貫j ziemi za dni Noego, pó幡iej nakaza Izraelowi aby doszcz皻nie wybili wszystkich mieszka鎍ów ziemi kaananejskiej - m篹czyzn, kobiety, dzieci i zwierz皻a. Ale gdy czytamy Nowy Testament widzimy Boga, który przez Jezusa uzdrawia chorych, jada z grzesznikami, odpuszcza winy. Ludzie cz瘰to nie mog pogodzi tych dwóch obrazów i dochodz do ró積ych wniosków. Niektórzy oddzielaj Syna od Ojca mówi帷, 瞠 Syn jest kim innym ni Ojciec. Inni twierdz, 瞠 Bóg si po prostu zmieni, nie jest ju surowy ale 豉godny, akceptuj帷y i kochaj帷y ka盥ego cz這wieka, nigdy si nie gniewa.

Tymczasem Pismo 安i皻e mówi o tym, 瞠 Bóg si nie zmienia a Sam Pan Jezus powiedzia "Ja i Ojciec jedno jeste鄉y". Ewangelia Jana t逝maczy, 瞠 wszystko co si sta這, sta這 si przez S這wo czyli Syna Bo瞠go. Dotyczy to zarówno Starego jak i Nowego Testamentu. To Ojciec i Syn stworzyli dobry 鈍iat i bardzo dobrego cz這wieka na Swoje podobie雟two, a pó幡iej z powodu ludzkiego grzechu wygnali ich z Raju. To Ojciec i Syn zach璚ali Kaina aby nie grzeszy, a potem spu軼ili deszcz ognia na Sodom i Gomor. To Ojciec i Syn uzdrawiali i przebaczali grzechy. To Ojciec i Syn tak ukochali 鈍iat, 瞠 oddali to co najcenniejsze aby go ratowa. To Ojciec i Syn b璠 s康zi 鈍iat - udzia貫m niektórych ludzi stanie si Królestwo Bo瞠, a udzia貫m innych Jezioro Siarki i Ognia.


Chrzest wiary 

Janek  | 

Pan Jezus powiedzia "Kto uwierzy i ochrzczony zostanie, zbawiony b璠zie" (Ew. Marka 16:16).

W dzisiejszych czasach jest wiele spojrze na temat chrztu. Ludzie szczerze poszukuj帷y Woli Bo瞠j czytaj Bibli, aby dowiedzie si, co Pan mia na my郵i zalecaj帷 Swoim uczniom chrzest.

Po pierwsze warto zwróci uwag ju na samo znaczenie s這wa "chrzest". W greckim oryginale u篡to tu s這wo baptizo, które oznacza zanurzy, zatopi, uczyni ca趾owicie mokrym. Aposto Pawe opisuje chrzest s這wami "Czy nie wiecie, 瞠 my wszyscy, ochrzczeni w Chrystusa Jezusa, w 鄉ier jego zostali鄉y ochrzczeni? Pogrzebani tedy jeste鄉y wraz z nim przez chrzest w 鄉ier, aby鄉y jak Chrystus wskrzeszony zosta z martwych przez chwa喚 Ojca, tak i my nowe 篡cie prowadzili." (Rzym. 6:3-4). Owo zanurzenie w wodzie symbolizuje wi璚 zanurzenie w 鄉ier Pana Jezusa. Zanurzenie w 鄉ier Chrystusa jest kluczowym przes豉niem Ewangelii - nawracaj帷a si osoba zostaje przez Ducha przekonana o swojej grzeszno軼i, a w 鄉ierci Pana Jezusa odnajduje mo磧iwo嗆 u鄉iercenia swych grzesznych motywów, aby móc 篡 w pobo積o軼i i 鈍i皻obliwo軼i. Pe軟e zanurzenie ma wi璚 tak g喚bokie znaczenie, jak bardzo cz這wiek praganie pogrzeba swoje grzeszne cia這 z jego nami皻no軼iami. Ale nie tylko. Je郵i cz這wiek szczerze nawraca si i w S這wie Bo篡m odnajduje drog zbawienia, to jego ch璚i b璠zie 篡 tak, jak jest napisane - je郵i napisano "kto uwierzy i zanurzony zostanie", to tak powinno by. Tym bardziej, 瞠 Biblia chrzest opisuje w豉郾ie w ten sposób - sam Pan Jezus zosta ochrzczony w rzece.

Zanurzenie jest wa積e, ale nie jest kluczowe. S okoliczno軼i, w których po prostu nie ma mo磧iwo軼i aby cz這wiek zosta ca趾owicie zanurzony. Bywa tak w wi瞛ieniach, bywa tak w przypadku osób na 這簑 鄉ierci.

Co jest wi璚 kluczowe? Napisano "Kto uwierzy i ochrzczony zostanie". A w innym miejscu "​Albowiem 豉sk zbawieni jeste軼ie przez wiar, i to nie z was: Bo篡 to dar;  Nie z uczynków, aby si kto nie chlubi" (Efez. 2:8-9). S這wo Bo瞠 wskazuje nam, 瞠 nasze zbawienie jest z wiary a nie z uczynków. 畝den uczynek, nie ma mocy nas zbawi. Zbawienie jest z wiary. Kiedy jest wiara, to jest i zbawienie. Jest napisane, aby uwierzyc i by ochrzczonym, to oznacza, 瞠 jest pewna kolejno嗆. Wyklucza to wi璚 wszelkie formy chrztu, które przyjmuj ludzie niewierz帷y. Wielu ludzi praktykuje chrzest niemowl徠, co zaprzecza porz康kowi ukazanemu w Biblii. Chodzi mianowicie o to, 瞠 niemowl皻a nie wierz, a nawet nie s 鈍iadome Ewangelii.

Ale nie tylko chrzest niemowl徠 nieodpowiada porz康kowi S這wa Bo瞠go. Istniej mianowicie ludzie, którzy przyjmuj chrzest ale nie s przekonani o tym, 瞠 Jezus Chrystus jest Zbawicielem i poniós na krzy ich grzechy. Dotyczy to mi璠zy innymi ludzi, którzy nie s przekonani o swoich grzechach. Dzieje si tak z ró積ych powodów, a jednym z nich jest to, 瞠 nauczenie o grzechu i napominanie znikn窸o z wielu zborów. M這dzi ludzie my郵, 瞠 ich 篡cie jest w porz康ku, wi璚 nie potrafi doceni ofiary Pana Jezusa i uwierzy w Niego ca造m sercem. Inni ludzie wiedz, 瞠 s grzeszni ale brakuje im zaufania do wielkiej Bo瞠j mi這軼i. Tak z kolei zdarza si w zborach, gdzie gówn rol gra prawo (co wolno a czego nie wolno) a mi這嗆 i 豉ska zosta造 zepchni皻e na dalszy plan.

 

Tymczasem Pan Jezus daje obietnic, 瞠 ten kto Go mi逝je i przestrzega Jego S這wa, ten pozna, 瞠 Chrystus jest w nim. Jest mianowicie wiara, która ca趾owicie ró積i si od intelektualnego przekonania czy emocjonalnego uniesienia. Narodzenie na nowo, narodzenie z góry, gdy Pan Bóg zmienia serce cz這wieka i daje mu prawdziw, 篡w wiar i 篡cie wieczne. Pro鄉y a b璠zie nam dane, szukajmy a znajdziemy. Tak obietnic da nam Ojciec. Chwa豉 Bogu!

 

 

 


Czy jeste鄉y szydercami? 

Janek  | 

"M康ry syn lubi karno嗆, lecz szyderca nie s逝cha karcenia." - Przypowie軼i 13:1

Dzi瘯i S這wu Bo瞠mu mo瞠my pozna prawd o sobie samych. Mo瞠my spojrze na siebie i zastanowi si - jak reaguj na karcenie? Gdy kto zwraca mi uwag, czy potrafi to zawstydzenie i wewn皻rzny ból znie嗆 w pokorze? Czy raczej oburzam si, usprawiedliwiam, zmieniam temat.

 

Reakcj szydercy na napominanie jest szyderstwo i drwina.

Przed przyj軼iem szyderców ostrzega aposto Piotr.

"Wiedzcie przede wszystkim to, 瞠 w dniach ostatecznych przyjd szydercy z drwinami, którzy b璠 post瘼owa wed逝g swych w豉snych po膨dliwo軼i" - 2 Piotra 3:3

Warto zauwa篡, 瞠 S這wo Bo瞠 nie ostrzega, 瞠 to niewierz帷y b璠 szydercami, ale ludzie nazywaj帷y si wierz帷ymi. To w豉郾ie wierz帷y dyskutuj z realno軼i przyj軼ia Pana jak czytamy dalej w 2 Piotra 3:4. To w豉郾ie w wierz帷ych mi這嗆 ozi瑿nie. To do wierz帷ych zwraca si Pan w listach do zborów z Objawienia Jana.

 

Jakim wierz帷ym jestem ja dzisiaj?

Mo瞠 modl si i czytam S這wo oraz staram si pomaga innym. Dobrze.

Ale czy aby na pewno strzeg ust, aby nie wychodzi這 z nich szyderstwo i drwina?

A mo瞠 u篡wam szyderstwa i drwiny do niby dobrych celów? Rani ludzi, by przemówi im do rozs康ku?

Tylko czy to na pewno jest m康ro嗆 z góry - czysta, 豉godna i ust瘼liwa?

 

Dzi瘯uj Bogu za Jego S這wo, które s逝篡 do wykrywania naszych b喚dów i poprawy.

"Szcz窷liwy m捫, który nie idzie za rad bezbo積ych Ani nie stoi na drodze grzeszników, Ani nie zasiada w gronie szyderców" - Psalm 1:1

"Kl徠wa Pana spoczywa na domu bezbo積ego, lecz b這gos豉wi On mieszkaniu sprawiedliwych. Z szyderców szydzi, lecz pokornym okazuje 豉sk." - Przypowie軼i 3:33-34


Zmierz si ze S這wem 

Janek  | 

Niektóre ma貫 dzieci, gdy dostaj jakie nowe danie do spróbowania, podchodz do niego z nieufno軼i. Rodzic podaje mu nowy rodzaj zupy, a dziecko patrzy w zup podejrzliwie i pyta "A co jest w tej zupie?". Rodzic wtedy t逝maczy, 瞠 w zupie s warzywa, które dziecko zna i lubi, ale dziecko nie jest przekonane.

Jest w tym co smutnego. Czemu dziecko nie ufa rodzicowi? Jest w dziecku jaki l瘯, jaki brak zaufania. Dziecko stawia na swoim, nie je.

 

Istniej chrze軼ijanie, którzy czyni podobnie do dzieci. Niestety s to doro郵i ludzie.

Czytaj S這wo Bo瞠, rozbieraj je na cz窷ci pierwsze, znaj ka盥y zakamarek. A jednak nie ma w nich jakiego pragnienia, jakiej ufno軼i, aby spo篡 wszystko, co podaje im w S這wie Pan Bóg.

Jednym z takich miejsc jest poni窺zy fragment Objawienia.

Objawienie 3:14-16
(14) A do anio豉 zboru w Laodycei napisz: To mówi ten, który jest Amen, 鈍iadek wierny i prawdziwy, pocz徠ek stworzenia Bo瞠go: (15) Znam uczynki twoje, 瞠 ani zimny, ani gor帷y. Oby by zimny albo gor帷y! (16) A tak, 瞠 letni, a nie gor帷y ani zimny, wypluj ci z ust moich.

 

Niektórzy ludzie analizuj i badaj ten werset latami. Wiedz wszystko o akweduktach i 廝ód豉ch gor帷ych wód, które mia造 dociera do Laodycei... A jednak ca貫 ich poznanie nie zmienia niczego w ich wn皻rzu. Pozostaj tak samo letni, jak gdyby nic na ten temat nie wiedzieli.

S這wo Bo瞠 jest jak ostry miecz obosieczny. Powy窺ze s這wa Pan Jezusa nie bez przyczyny s mocne. One powinny nas przenikn望, os康zi nasze serca i stworzy rozdarcie serca, które ukoi mog這by si tylko w spo貫czno軼i z Panem w Duchu 安i皻ym.

Napisano "nie zatwardzajcie serc waszych". Niestety niektórzy ludzie zatwardzaj swoje serca, przykrywaj je grub warstw poznania, aby nie my郵e o swojej letno軼i. Zaspokajaj sie pustym poznaniem, które nie sprawia prawdziwego wzrostu w wierze.

 

Pan Jezus mówi do nas - Oby by zimny albo gor帷y!

Je郵i s造szysz Jego g這s, to musisz wiedzie - albo co zmienisz w swoim 篡ciu, albo On wypluje ci ze Swoich ust!

Owego dnia staniesz letni przed drzwiami na uczt weseln, ale b璠zie ju za pó幡o. Letni cz這wiek nie wejdzie.

 

Ja kiedy równie post瘼owa貫m w ten sposób. Nie mia貫m poj璚ia jak sprawi, by moje serce by這 gor帷e, wra磧iwe, kochaj帷e ze wszystkich si i gotowe po鈍i璚a siebie, aby czyni mi這嗆 Pana Jezusa wzgl璠em innych, w czysto軼i serca.

Ale pewnego dnia przyszed do mnie Sam Pan i pouczy mnie.

Pro軼ie a b璠zie Wam dane, szukajcie a znajdziecie. Porzuci熯ie swoj bezbo積o嗆 i 鈍iatowe po膨dliwó軼i. Szukajcie Pana, a Pan mo瞠 i kamienne serce przemieni w nawodniony ogród pe貫n owoców.

 


Kar za grzech jest 鄉ier? 

Janek  | 

Jaka jest sprawiedliwo嗆 Pana Boga? Co jest kar za grzech?

Niegdy by貫m przekonany, 瞠 kar za grzech jest po prostu 鄉ier. Z powodu mojego grzechu umr i rachunek zostanie wyrównany.

Wczoraj jednak przysz造 mi na pami耩 fragmenty S這wa Bo瞠go, które pokazuj g喚bi przest瘼stwa jakim jest grzech oraz Bo膨 odpowied na z這.

Grzech Adama

Grzech Adama nie przyniós 鄉ierci tylko jemu, ale przyniós 鄉ier jego potomstwu oraz przekle雟two na ca陰 ziemi.

Ks. Rodzaju 3:17-19
(17) A do Adama rzek: Poniewa us逝cha貫 g這su 穎ny swojej i jad貫 z drzewa, z którego ci zabroni貫m, mówi帷: Nie wolno ci je嗆 z niego, przekl皻a niech b璠zie ziemia z powodu ciebie! W mozole 篡wi si b璠ziesz z niej po wszystkie dni 篡cia swego! (18) Ciernie i osty rodzi ci b璠zie i 篡wi si b璠ziesz zielem polnym. (19) W pocie oblicza twego b璠ziesz jad chleb, a wrócisz do ziemi, z której zosta貫 wzi皻y; bo prochem jeste i w proch si obrócisz.

List do Rzymian 5:15-18
(15) Lecz nie tak jak z upadkiem ma si sprawa z 豉sk; albowiem je郵i przez upadek jednego cz這wieka umar這 wielu, to daleko obfitsza okaza豉 si dla wielu 豉ska Bo瘸 i dar przez 豉sk jednego cz這wieka, Jezusa Chrystusa. (16) I nie tak ma si sprawa z darem, jak ze skutkiem grzechu jednego cz這wieka; albowiem wyrok za jeden upadek przyniós pot瘼ienie, ale dar 豉ski przynosi usprawiedliwienie z wielu upadków. (17) Albowiem je郵i przez upadek jednego cz這wieka 鄉ier zapanowa豉 przez jednego, o ile bardziej ci, którzy otrzymuj obfito嗆 豉ski i daru usprawiedliwienia, królowa b璠 w 篡ciu przez jednego, Jezusa Chrystusa. (18) A zatem, jak przez upadek jednego cz這wieka przysz這 pot瘼ienie na wszystkich ludzi, tak te przez dzie這 usprawiedliwienia jednego przysz這 dla wszystkich ludzi usprawiedliwienie ku 篡wotowi.

Grzech Izraela

Kar za 豉manie przykaza by豉 鄉ier, ale cz瘰to by豉 to 鄉ier ca貫j rodziny grzesznika, wraz z jego potomstwem, a nierzadko przekl璚ie tej rodziny.

Ks. Wyj軼ia 20:5
(5) (...) Ja Pan, Bóg twój, jestem Bogiem zazdrosnym, który karze win ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia tych, którzy mnie nienawidz.

Grzech Chrze軼ijanina

Aposto wyja郾ia, 瞠 jest sro窺za kara ni 鄉ier.

List do Hebrajczyków 10:28
(28) Kto 豉mie zakon Moj瞠sza, ponosi 鄉ier bez mi這sierdzia na podstawie zeznania dwóch albo trzech 鈍iadków; (29) o ile sro窺zej kary, s康zicie, godzien b璠zie ten, kto Syna Bo瞠go podepta i zbezcze軼i krew przymierza, przez któr zosta u鈍i璚ony, i zniewa篡 Ducha 豉ski!

 

Równie Psalmista opisuje, i nie ukryje si przed Bogiem ani na Niebie, ani w grobie, ani na kra鎍ach ziemi. Bo瘸 sprawiedliwo嗆 przekracza granice 篡cia i 鄉ierci. W dniach ostatecznych, ka盥y zmartwychwstanie aby odebra zap豉t za swoje uczynki. 妃ier nie wyrówna豉 jego rachunku. Zap豉ta na niego czeka. A poniewa wszyscy zgrzeszyli, czeka wszystkich odp豉ta gniewu Pana Boga. Nadziej maj tylko wybrani, którzy przyj瘭i Jezusa Chrystusa i nape軟ieni Jego Duchem wybrali w御k 軼ie磬 u鈍i璚enia w mi這軼i.

 

Piek這

Apokalipsa (Objawienie) 14:9-11
(9) A trzeci anio szed za nimi, mówi帷 dono郾ym g這sem: Je瞠li kto odda pok這n zwierz璚iu i jego pos庵owi i przyjmie znami na swoje czo這 lub na swoj r瘯, (10) to i on pi b璠zie samo czyste wino gniewu Bo瞠go z kielicha jego gniewu i b璠zie m璚zony w ogniu i w siarce wobec 鈍i皻ych anioów i wobec Baranka. (11) A dym ich m瘯i unosi si w gór na wieki wieków i nie maj wytchnienia we dnie i w nocy ci, którzy oddaj pok這n zwierz璚iu i jego pos庵owi, ani nikt, kto przyjmuje znami jego imienia.