Chrzest wiary

Janek  | 

Pan Jezus powiedzia "Kto uwierzy i ochrzczony zostanie, zbawiony b璠zie" (Ew. Marka 16:16).

W dzisiejszych czasach jest wiele spojrze na temat chrztu. Ludzie szczerze poszukuj帷y Woli Bo瞠j czytaj Bibli, aby dowiedzie si, co Pan mia na my郵i zalecaj帷 Swoim uczniom chrzest.

Po pierwsze warto zwróci uwag ju na samo znaczenie s這wa "chrzest". W greckim oryginale u篡to tu s這wo baptizo, które oznacza zanurzy, zatopi, uczyni ca趾owicie mokrym. Aposto Pawe opisuje chrzest s這wami "Czy nie wiecie, 瞠 my wszyscy, ochrzczeni w Chrystusa Jezusa, w 鄉ier jego zostali鄉y ochrzczeni? Pogrzebani tedy jeste鄉y wraz z nim przez chrzest w 鄉ier, aby鄉y jak Chrystus wskrzeszony zosta z martwych przez chwa喚 Ojca, tak i my nowe 篡cie prowadzili." (Rzym. 6:3-4). Owo zanurzenie w wodzie symbolizuje wi璚 zanurzenie w 鄉ier Pana Jezusa. Zanurzenie w 鄉ier Chrystusa jest kluczowym przes豉niem Ewangelii - nawracaj帷a si osoba zostaje przez Ducha przekonana o swojej grzeszno軼i, a w 鄉ierci Pana Jezusa odnajduje mo磧iwo嗆 u鄉iercenia swych grzesznych motywów, aby móc 篡 w pobo積o軼i i 鈍i皻obliwo軼i. Pe軟e zanurzenie ma wi璚 tak g喚bokie znaczenie, jak bardzo cz這wiek praganie pogrzeba swoje grzeszne cia這 z jego nami皻no軼iami. Ale nie tylko. Je郵i cz這wiek szczerze nawraca si i w S這wie Bo篡m odnajduje drog zbawienia, to jego ch璚i b璠zie 篡 tak, jak jest napisane - je郵i napisano "kto uwierzy i zanurzony zostanie", to tak powinno by. Tym bardziej, 瞠 Biblia chrzest opisuje w豉郾ie w ten sposób - sam Pan Jezus zosta ochrzczony w rzece.

Zanurzenie jest wa積e, ale nie jest kluczowe. S okoliczno軼i, w których po prostu nie ma mo磧iwo軼i aby cz這wiek zosta ca趾owicie zanurzony. Bywa tak w wi瞛ieniach, bywa tak w przypadku osób na 這簑 鄉ierci.

Co jest wi璚 kluczowe? Napisano "Kto uwierzy i ochrzczony zostanie". A w innym miejscu "​Albowiem 豉sk zbawieni jeste軼ie przez wiar, i to nie z was: Bo篡 to dar;  Nie z uczynków, aby si kto nie chlubi" (Efez. 2:8-9). S這wo Bo瞠 wskazuje nam, 瞠 nasze zbawienie jest z wiary a nie z uczynków. 畝den uczynek, nie ma mocy nas zbawi. Zbawienie jest z wiary. Kiedy jest wiara, to jest i zbawienie. Jest napisane, aby uwierzyc i by ochrzczonym, to oznacza, 瞠 jest pewna kolejno嗆. Wyklucza to wi璚 wszelkie formy chrztu, które przyjmuj ludzie niewierz帷y. Wielu ludzi praktykuje chrzest niemowl徠, co zaprzecza porz康kowi ukazanemu w Biblii. Chodzi mianowicie o to, 瞠 niemowl皻a nie wierz, a nawet nie s 鈍iadome Ewangelii.

Ale nie tylko chrzest niemowl徠 nieodpowiada porz康kowi S這wa Bo瞠go. Istniej mianowicie ludzie, którzy przyjmuj chrzest ale nie s przekonani o tym, 瞠 Jezus Chrystus jest Zbawicielem i poniós na krzy ich grzechy. Dotyczy to mi璠zy innymi ludzi, którzy nie s przekonani o swoich grzechach. Dzieje si tak z ró積ych powodów, a jednym z nich jest to, 瞠 nauczenie o grzechu i napominanie znikn窸o z wielu zborów. M這dzi ludzie my郵, 瞠 ich 篡cie jest w porz康ku, wi璚 nie potrafi doceni ofiary Pana Jezusa i uwierzy w Niego ca造m sercem. Inni ludzie wiedz, 瞠 s grzeszni ale brakuje im zaufania do wielkiej Bo瞠j mi這軼i. Tak z kolei zdarza si w zborach, gdzie gówn rol gra prawo (co wolno a czego nie wolno) a mi這嗆 i 豉ska zosta造 zepchni皻e na dalszy plan.

 

Tymczasem Pan Jezus daje obietnic, 瞠 ten kto Go mi逝je i przestrzega Jego S這wa, ten pozna, 瞠 Chrystus jest w nim. Jest mianowicie wiara, która ca趾owicie ró積i si od intelektualnego przekonania czy emocjonalnego uniesienia. Narodzenie na nowo, narodzenie z góry, gdy Pan Bóg zmienia serce cz這wieka i daje mu prawdziw, 篡w wiar i 篡cie wieczne. Pro鄉y a b璠zie nam dane, szukajmy a znajdziemy. Tak obietnic da nam Ojciec. Chwa豉 Bogu!