Zbawienie i 豉ska

Janek  | 

Dosz這 do mnie znaczenie niekt鏎ych werset闚.

Zakon nikogo nie doprowadzi do doskona這軼i (Hebrajczyk闚 7:19). Co z tego wynika? Wynika z tego to, 瞠 obecnie mamy co lepszego ni Zakon - mamy co co doprowadza do doskona這軼i.

Przez Zakon jest poznanie grzechu (Rzymian 3:20). Sprawia on, 瞠 jeste鄉y 鈍iadomi, co jest dobre a co z貫. Mo瞠my wi璚 stara si i pr鏏owa przestrzega przykaza. Jednak jeste鄉y z g鏎y skazani na przegran. Cz這wiek nie jest zdolny sam z siebie wygra z grzechem i 篡 wiecznie. Mo瞠 on co najwy瞠j nie grzeszy w pewnych zakresach. Jednak nie doprowadzi go to do doskona這軼i. Co najwy瞠j dojdzie do punktu zero - ze stanu grzesznika grzesz帷ego do stanu grzesznika wzgl璠nie niegrzesz帷ego.

Tymczasem dzi瘯i 鄉ierci Pana Jezusa otrzymali鄉y przebaczenie naszych grzech闚. A dzi瘯i Jego zmartwychwstaniu mo瞠my zosta poci庵ni璚i do g鏎y (Ew. Jana 12:32). Zakon nie doprowadza do doskona這軼i, on tylko informuje o grzechu. Ale 豉ska i moc zmartwychwstania podnosi grzesznika ze stanu ska瞠nia do stanu u鈍i璚enia.

Rol Zakonu by這 ukazanie nam naszej grzeszno軼i. Jest to grzeszno嗆 naszej cielesnej natury. Mo瞠my pr鏏owa nie grzeszy i mie w tym wzgl璠zie pewne sukcesy. Ale bez pomocy Pana Boga nie mamy szans osi庵n望 chwalebnego poziomu 鈍i皻o軼i.

Obecnie jednak nasta czas 豉ski dla wierz帷ych. Pan B鏬 wybacza nam nasze grzechy i udziela nam wszelkiej pomocy, aby zmieni nas na obraz Swojego Syna, tzn. aby zmieni nas w ludzi czystych, zdrowych, 鈍i皻ych i doskona造ch (2 Koryntian 3:18). Nie polega to tylko na przykryciu naszej grzeszno軼i przez krew Pana Jezusa. Owszem, dzi瘯i temu mamy pok鎩 z Bogiem i dost瘼 do tej 豉ski. Ale dzi瘯i pokojowi i 豉sce mamy obietnic 篡cia w czysto軼i i doskona這軼i.

Musz jednak zaznaczy - zar闚no przebaczenie jak i u鈍i璚enie zaczyna si ju tutaj na Ziemi. Je郵i tu i teraz nie znienawidzimy grzechu i nie pokochamy Boga, nie we幟iemy na siebie krzy瘸 i nie zaczniemy u鄉ierca wszystkiego tego, co w nas cielesne i 鈍iatowe... To oznacza, 瞠 nie oddali鄉y jeszcze Bogu naszego 篡cia i po 鄉ierci b璠zie ju na to za p騧no.

Nasze 篡cie powinno przypomina ci庵造 bieg polegaj帷y na u鈍i璚eniu, oczyszczeniu, mi這軼i i wierze. Jeszcze nie pochwycili鄉y 篡cia wiecznego!

Bracia, ja o sobie samym nie my郵, 瞠 pochwyci貫m, ale jedno czyni: zapominaj帷 o tym, co za mn, i zd捫aj帷 do tego, co przede mn, zmierzam do celu, do nagrody w g鏎ze, do kt鏎ej zosta貫m powo豉ny przez Boga w Chrystusie Jezusie. Ilu nas tedy jest doskona造ch, wszyscy tak my郵my; a je郵i o czym inaczej my郵icie, i to wam B鏬 objawi – List do Filipian 3:13-15