Nie gorsz brata swego!

Janek  | 

Wersja .PDF

Nie gorsz brata swego! Nie gorsz siostry swojej!

Nie pob豉瘸j sobie! Pan patrzy z Nieba i widzi wszystko, co w ukryciu. Wszystko mi wolno, ale mam by 鈍i皻ym jak Ojciec w Niebie.

Kto za zgorszy jednego z tych ma造ch, kt鏎zy wierz we mnie, lepiej b璠zie dla niego, aby mu zawieszono u szyi kamie m造雟ki i utopiono go w g喚bi morza. – Ew. Mateusza 18:6

Przeto nie os康zajmy ju jedni drugich, ale raczej baczcie, aby nie dawa bratu powodu do upadku lub zgorszenia. – Rzymian 14:1

Od pewnego czasu obserwuj, 瞠 niekt鏎e wierz帷e osoby pozwalaj sobie na niedwuznaczne 瘸rty, np. zwi您ane z alkoholem, rasizmem czy przemoc. Mam w sobie pewn doz wyrozumia這軼i. W ko鎍u jeste鄉y lud幟i i mamy pewne 鈍iatowe nalecia這軼i, kt鏎ych wyzbycie si wymaga czasu. Ci篹ko mi jednak t逝maczy w ten spos鏏 osoby, kt鏎e trwaj w wierze i spo貫czno軼i braterskiej ju wiele lat.

Wszak nie od wczoraj wiemy, co Pismo do nas m闚i. A s to s這wa mocne i jednoznaczne.

安i皻ymi b康嬈ie, bo Ja jestem 鈍i皻y. – 1 List Piotra 1:16

A rozpusta i wszelka nieczysto嗆 lub chciwo嗆 niech nawet nie b璠 wymieniane w鈔鏚 was, jak przystoi 鈍i皻ym, tak瞠 bezwstyd i b豉ze雟ka mowa lub nieprzyzwoite 瘸rty, kt鏎e nie przystoj, lecz raczej dzi瘯czynienie. – List do Efezjan 5:3-4

Niekt鏎zy mog zapyta „Co z貫go jest w 瘸rtach?”.

Mamy by kap豉雟twem 鈍i皻y! Ludzie i anio這wie patrz! Widz oni oznak uleg這軼i w postaci chust na g這wach si鏀tr, a maj s造sze nasze 瘸rty z upijania si? A je郵i nasze 瘸rtobliwe s這wa stan si przyczyn blu幡ienia niewierz帷ych przeciwko naszemu zborowi i Imieniu Pa雟kiemu? To bardzo powa積a sprawa!

Mamy by 鈍iat這軼i tego 鈍iata, tak jak Pan Jezus. Mamy by 鈍iat這軼i, chodzi w 鈍iat這軼i i g這si na dachach! Mamy by 鈍iecznikami i roz鈍ietla ciemno嗆. Je郵i grzesz, to nie chodz w 鈍iat這軼i. Je郵i s豉by w wierze brat we幟ie z nas przyk豉d, to staniemy si powodem jego zgorszenia. Bo pomy郵i on sobie „Skoro ten brat jest letnim, a dla wszystkich jest to w porz康ku, to ja te mog by letnim.”. A to jest k豉mstwo! Nie mo瞠my dawa sob 鈍iadectwa k豉mstwu, ale mamy dawa sob 鈍iadectwo prawdzie!

Co m闚i wam w ciemno軼i, opowiadajcie w 鈍ietle dnia; a co s造szycie na ucho, g這軼ie na dachach. – Ew. Mateusza 10:27

Nie zapalaj te 鈍iecy i nie stawiaj jej pod korcem, lecz na 鈍ieczniku, i 鈍ieci wszystkim, kt鏎zy s w domu. Tak niechaj 鈍ieci wasza 鈍iat這嗆 przed lud幟i, aby widzieli wasze dobre uczynki i chwalili Ojca waszego, kt鏎y jest w niebie. – Ew. Mateusza 5:15-16

A zwiastowanie to, kt鏎e s造szeli鄉y od niego i kt鏎e wam og豉szamy, jest takie, 瞠 B鏬 jest 鈍iat這軼i, a nie ma w nim 瘸dnej ciemno軼i. Je郵i m闚imy, 瞠 z nim spo貫czno嗆 mamy, a chodzimy w ciemno軼i, k豉miemy i nie trzymamy si prawdy. – 1 List Jana 1:5-6

Albo chodzimy w 鈍iat這軼i, jeste鄉y domownikami Boga i jeste鄉y zbawieni... Albo chodzimy w ciemno軼i i jeste鄉y pot瘼ieni. Nie ma nic pomi璠zy. Je郵i my郵icie, 瞠 jest co pomi璠zy, to przytocz Wam fragment Objawienia:

Znam uczynki twoje, 瞠 ani zimny, ani gor帷y. Oby by zimny albo gor帷y! A tak, 瞠 letni, a nie gor帷y ani zimny, wypluj ci z ust moich. – Apokalipsa (Objawienie) 3:15-16

Albo jeste鄉y gor帷y, albo zostaniemy wypluci!

C騜 wi璚 pocz望?

Je郵i tedy prawe oko twoje gorszy ci, wy逝p je i odrzu od siebie, albowiem b璠zie po篡teczniej dla ciebie, 瞠 zginie jeden z cz這nk闚 twoich, ni 瞠by ca貫 cia這 twoje mia這 p鎩嗆 do piek豉. A je郵i prawa r瘯a twoja ci gorszy, odetnij j i odrzu od siebie, albowiem b璠zie po篡teczniej dla ciebie, 瞠 zginie jeden z cz這nk闚 twoich, ni 瞠by mia這 ca貫 cia這 twoje znale潭 si w piekle. – Ew. Mateusza 5:29-30

Ratunek przed 鄉ierci jest opisany i jest to powa積a sprawa.

Ew. Mateusza 18:12-18

Jak si wam wydaje? Gdyby jaki cz這wiek mia sto owiec i jedna z nich zab陰ka豉by si, czy nie zostawi w g鏎ach dziewi耩dziesi璚iu dziewi璚iu i nie p鎩dzie szuka zab陰kanej? A je郵i mu si uda j odnale潭, zaprawd powiadam wam, 瞠 si z niej bardziej raduje ni z dziewi耩dziesi璚iu dziewi璚iu, kt鏎e si nie zab陰ka造. Tak te nie jest wol Ojca waszego, kt鏎y jest w niebie, aby zgin掖 jeden z tych ma造ch. A je郵iby zgrzeszy brat tw鎩, id, upomnij go sam na sam; je郵iby ci us逝cha, pozyska貫 brata swego. Je郵iby za nie us逝cha, we z sob jeszcze jednego lub dw鏂h, aby na o鈍iadczeniu dwu lub trzech 鈍iadk闚 by豉 oparta ka盥a sprawa. A je郵iby ich nie us逝cha, powiedz zborowi; a je郵iby zboru nie us逝cha, niech b璠zie dla ciebie jak poganin i celnik. Zaprawd powiadam wam: Cokolwiek by軼ie zwi您ali na ziemi, b璠zie zwi您ane i w niebie; i cokolwiek by軼ie rozwi您ali na ziemi, b璠zie rozwi您ane i w niebie.

1 list do Koryntian 5:1-13

S造szy si powszechnie o wszetecze雟twie mi璠zy wami i to takim wszetecze雟twie, jakiego nie ma nawet mi璠zy poganami, mianowicie, 瞠 kto 篡je z 穎n ojca swego. A wy軼ie wzbili si w pych, zamiast si raczej zasmuci i wykluczy spo鈔鏚 siebie tego, kto takiego uczynku si dopu軼i. Lecz ja, cho nieobecny cia貫m, ale obecny duchem, ju os康zi貫m tego, kt鏎y to uczyni, tak jak bym by obecny: Gdy si zgromadzicie w imieniu Pana naszego, Jezusa Chrystusa, wy i duch m鎩 z moc Pana naszego, Jezusa, oddajcie takiego szatanowi na zatracenie cia豉, aby duch by zbawiony w dzie Pa雟ki. Nie macie si czym chlubi. Czy nie wiecie, 瞠 odrobina kwasu ca造 zaczyn zakwasza? Usu鎍ie stary kwas, aby軼ie si stali nowym zaczynem, poniewa jeste軼ie prza郾i; albowiem na nasz wielkanoc jako baranek zosta ofiarowany Chrystus. Obchod幟y wi璚 鈍i皻o nie w starym kwasie ani w kwasie z這軼i i przewrotno軼i, lecz w prza郾ikach szczero軼i i prawdy. Napisa貫m wam w li軼ie, aby軼ie nie przestawali z wszetecznikami; ale nie mia貫m na my郵i wszetecznik闚 tego 鈍iata albo chciwc闚 czy grabie盧闚, czy ba逕ochwalc闚, bo inaczej musieliby軼ie wyj嗆 z tego 鈍iata. Lecz teraz napisa貫m wam, aby軼ie nie przestawali z tym, kt鏎y si mieni bratem, a jest wszetecznikiem lub chciwcem, lub ba逕ochwalc, lub oszczerc, lub pijakiem, lub grabie盧, 瞠by軼ie z takim nawet nie jadali. Bo czy to moja rzecz s康zi tych, kt鏎zy s poza zborem? Czy to nie wasza rzecz s康zi raczej tych, kt鏎zy s w zborze? Tych tedy, kt鏎zy s poza nami, B鏬 s康zi b璠zie. Usu鎍ie tego, kt鏎y jest z造, spo鈔鏚 siebie.