Pierwszy i Ostatni

Janek  | 

Fragmenty Biblii m闚i帷e o Pierwszym i Ostatnim.

Izajasza 44:6-8
Tak m闚i Pan, Kr鏊 Izraelski i jego Odkupiciel, Pan Zast瘼闚: Ja jestem pierwszy i Ja jestem ostatni, a opr鏂z mnie nie ma Boga. I kto jest mi r闚ny? Niech zawo豉, niech to zwiastuje i niech mi to przedstawi! Kto zwiastowa od dawien dawna przysz貫 rzeczy? A to, co ma nast徙i, niech nam zwiastuj! Nie trw騜cie si i nie l瘯ajcie si! Czy wam tego ju dawno nie opowiedzia貫m i nie zwiastowa貫m? I wy jeste軼ie moimi 鈍iadkami. Czy jest b鏬 opr鏂z mnie? Nie, nie ma innej opoki, nie znam 瘸dnej.

Izajasza 48:10-13
Oto wytapia貫m ci sobie jak srebro, pr鏏owa貫m ci w piecu cierpienia. Przez wzgl康 na siebie, przez wzgl康 na siebie czyni to, bo jak瞠 zbezczeszczone by這 moje imi; a przecie mojej chwa造 nie oddam innemu. S逝chaj mnie, Jakubie, i ty, Izraelu, kt鏎ego powo豉貫m! Ja to jestem, Ja pierwszy i Ja ostatni. Przecie to moja r瘯a za這篡豉 ziemi i moja prawica rozpostar豉 niebiosa; gdy Ja na nie wo豉m, wszystkie razem staj.

Objawienie Jana 1:16-18
W prawej d這ni swej trzyma siedem gwiazd, a z ust jego wychodzi obosieczny ostry miecz, a oblicze jego ja郾ia這 jak s這鎍e w pe軟ym swoim blasku. Tote gdy go ujrza貫m, pad貫m do n鏬 jego jakby umar造. On za po這篡 na mnie swoj prawic i rzek: Nie l瘯aj si, Jam jest pierwszy i ostatni,  i 篡j帷y. By貫m umar造, lecz oto 篡j na wieki wiek闚 i mam klucze 鄉ierci i piek豉.

Objawienie 22:12-17
Oto przyjd wkr鏒ce, a zap豉ta moja jest ze mn, by odda ka盥emu wed逝g jego uczynku. Ja jestem Alfa i Omega, Pierwszy i Ostatni, Pocz徠ek i Koniec. B這gos豉wieni, kt鏎zy pior swoje szaty, aby mieli prawo do drzewa 篡wota i mogli wej嗆 przez bramy do miasta. Na zewn徠rz s psy i czarownicy, i wszetecznicy, i zab鎩cy, i ba逕ochwalcy, i wszyscy, kt鏎zy mi逝j k豉mstwo i czyni je. Ja, Jezus, wys豉貫m anio豉 mego, by po鈍iadczy wam to w zborach. Jam jest korze i r鏚 Dawidowy, gwiazda jasna poranna. A Duch i oblubienica m闚i: Przyjd! A ten, kto s造szy, niech powie: Przyjd! A ten, kto pragnie, niech przychodzi, a kto chce, niech darmo we幟ie wod 篡wota.

List do Kolosan 1:9-20
Dlatego i my od tego dnia, kiedy to us造szeli鄉y, nie przestajemy si za was modli i prosi, (...) dzi瘯uj帷 Ojcu, kt鏎y was zdolnymi uczyni do uczestniczenia w dziedzictwie 鈍i皻ych w 鈍iat這軼i, kt鏎y nas wyrwa z mocy ciemno軼i i przeni鏀 do Kr鏊estwa Syna Swego umi這wanego, w kt鏎ym mamy odkupienie, odpuszczenie grzech闚. On jest obrazem Boga niewidzialnego, pierworodnym wszelkiego stworzenia, poniewa w nim zosta這 stworzone wszystko, co jest na niebie i na ziemi, rzeczy widzialne i niewidzialne, czy to trony, czy panowania, czy nadziemskie w豉dze, czy zwierzchno軼i; wszystko przez niego i dla niego zosta這 stworzone. On te jest przed wszystkimi rzeczami i wszystko na nim jest ugruntowane, On tak瞠 jest G這w Cia豉, Ko軼io豉; On jest pocz徠kiem, pierworodnym z umar造ch, aby we wszystkim by pierwszy, poniewa upodoba sobie B鏬, 瞠by w nim zamieszka豉 ca豉 pe軟ia bosko軼i i 瞠by przez niego wszystko, co jest na ziemi i na niebie, pojedna這 si z nim dzi瘯i przywr鏂eniu pokoju przez krew krzy瘸 jego.


W powy窺zych wersetach wida, i B鏬 nazywa Siebie s這wami "Pierwszy i Ostatni". Tak samo nazywa Siebie Pan nasz Jezus. Za w Li軼ie do Kolosan aposto t逝maczy, 瞠 Jezus jest pocz徠kiem, aby we wszystkim by pierwszy.