Narodzenie z Ducha i chrzest w Duchu cz.2

Janek  | 

Otó ja w celu zrozumienia tego tematu spojrza貫m na 篡cie Pana Jezusa.

Poniewa Pan jest nasz Drog i 砰ciem, to w 篡ciu wierz帷ych mo積a zaobserwowa, 瞠 id w豉郾ie po drodze Jego 篡cia.

 

Zbawiciel narodzi si jako dziecko, ale w zwyczajny sposób. Wcze郾iej bowiem zosta sp這dzony z Ducha.

Tak wi璚 od urodzenia mia On Ducha, a jak widzimy m.in. po Jego dzieci雟twie - 篡 wed逝g Ducha.

Ale dopiero pó幡iej, po chrzcie z wody, na Pana Jezusa zst徙i Duch 安i皻y.

W tym, 瞠 On przyj掖 chrzest z wody jak i przyj掖 chrzest w Duchu wida, 瞠 wierz帷y powinni wst瘼owa w Jego 郵adu - przyjmowa chrzest z wody oraz chrzest w Duchu. Dodam na marginesie, 瞠 kolejno嗆 - narodzenie z Ducha -> chrzest z wody te ma znaczenie, gdy nie mo積a chrzci si w Jego imi, je郵i si nie wierzy w Jego imi, a wiara w Jego imi to narodzenie z Ducha (acz oczywi軼ie nie chodzi o literaln znajomo嗆 imienia).

 

Podobnie i aposto這wie.

Najpierw narodzili si ciele郾ie i byli ciele郾i (co si narodzi這 z cia豉, cia貫m jest - Ew. Jana).

Pó幡iej za mogli narodzi si z Ducha zgodnie ze s這wami "Tym którzy wierz w imi Jego" Ew. Jana 1:12-13.

Kiedy Aposto這wie uwierzyli w Jezusa?

Uwa瘸m, 瞠 do ko鎍a uwierzyli dopiero po zmartwychwstaniu. Co zdaj si potwierdza s這wa Pana "A to mówi o Duchu, którego mieli otrzyma ci, którzy w niego uwierzyli; albowiem Duch 安i皻y nie by jeszcze dany, gdy Jezus nie by jeszcze uwielbiony." (Ew. Jana 7:39) oraz wersety z ko鎍a Ew. ㄆkasza, 瞠 aposto這wie pow徠piewali (ㄆk. 24:38). Równie s這wa Pana Jezusa mo積a tak zrozumie, gdy powiedzia, 瞠 oni maj dopiero uwierzy (Ew. Jana 13:19, Ew. Jana 14:29, Ew. ㄆkasza 22:32). Potwierdzaj to te s這wa "[Duch] bo przebywa w鈔ód was i w was b璠zie." (Ew. Jana 14:17), oznaczaj帷e, 瞠 Duch nie by jeszcze we wn皻rzu apostoów, ale mia這 si tak sta w przysz這軼i.

Dlatego te ich narodzenie si z Ducha umiejscawiam w okresie po zmartwychwstaniu. Szczególnym momentem wydaje si czas, gdy zmartwychwsta造 Pan przyszed do nich i powiedzia do "We幟ijcie Ducha 安i皻ego" - Ew. Jana 20:22.

 

Chrzest Duchem mia za miejsce, jak jest to opisane w Dziejach Apostolskich, tj. w Dniu Pi耩dziesi徠nicy. "tutaj jest to, co by這 zapowiedziane przez proroka Joela: I stanie si w ostateczne dni, mówi Pan, 疾 wylej Ducha mego na wszelkie cia這" (Dzieje. 2:16-17). By這 to osobne wydarzenie, odr瑿ne od narodzenia si z Ducha. Spowodowa這 ono powa積 przemian we wn皻rzu apostoów, którzy od tego momentu zostali nape軟ieni niesamowit moc przekraczaj帷 "narodzenie z Ducha", i wyruszyli aby g這si Ewangeli ca貫mu 鈍iatu czyni帷 znaki i cuda.

 

Rozpoznaj to te z mojego do鈍iadczenia.

By taki czas, gdy by貫m cielesny, 豉two przychodzi這 mi mówienie o Ewangelii, ale serce by這 nieprzemienione. Porówna豚ym to do okresu chodzenia za Jezusem. ζtwo si gorszy貫m, oddala貫m, nie mia貫m 100% przekonania, by貫m w niewoli grzechu i nie mog貫m przesta robi pewnych rzeczy, np. z這軼i si, albo wpada w depresje czy uzale積ienia.

Pó幡iej nast徙i這 zrodzenie z Ducha, gdy Duch wszed do mojego wn皻rza i zacz掖 je przemienia. By這 to niesamowite, konkretne dzia豉nie, gdy Duch przekonywa mnie o grzechu i sprawiedliwo軼i oraz o mocy Boga, który uwalnia od starego stworzenia - od z貫go charakteru, grzesznych uzale積ie.

Pó幡iej za mia miejsce chrzest Duchem, gdy w trakcie mojej pokuty, gdy 瘸這wa貫m za moje grzechy oraz czu貫m si niegodny 篡cia na tej ziemi, Pan dotkn掖 mnie i wla we mnie si喚, pokój, mi這嗆 i odwag. Pó幡iej za zacz窸y dzia si inne niesamowite wydarzenia.