Cudowna Bo瘸 pomoc 

Janek  | 

Chcia豚ym napisa ku pami璚i o paru przejawach Bo瞠j pomocy dla mnie.

Stó

W marcu 2017 roku organizowali鄉y w Warszawie w naszym zborze pierwszy zjazd m這dzie穎wy. By to naprawd b這gos豉wiony czas skupiony wokó us逝g S這wem, modlitw oraz objawie. Czu這 si wyra幡ie Bo膨 obecno嗆, wiele osób pokutowa這, by這 wiele proroctw. Sam Pan powiedzia, 瞠 przygotowa ten dzie. Chwa豉 Bogu!

W zwi您ku z tym zjazdem potrzebowali鄉y du篡 stó na posi趾i. Zamówi貫m w sklepie taki sam, jaki ju mieli鄉y - bia造, sk豉dany, z mocnego plastiku. Kurier przywióz go do domu, a ja zabra貫m go na sal. Niestety po rozpakowaniu okaza這 si, 瞠 jest p瘯ni皻y. Zmartwi貫m si, 瞠 wydali鄉y pieni康ze a ja nie przypilnowa貫m, czy dotar do nas w ca這軼i. My郵a貫m nawet, aby go od zboru odkupi. Ale chocia ja si tego nie spodziewa貫m, Pan dopomóg! Dosta貫m e-mail od prezesa zarz康u sklepu, gdzie kupowa貫m stó, z pro軸 abym zrobi kilka zdj耩 sto逝 w celach reklamowych. A ja napisa貫m, 瞠 niestety stó dotar p瘯ni皻y. Prezes napisa, 瞠bym z這篡 reklamacj. Wcze郾iej by貫m przekonany, 瞠 na pewno reklamacji sklep nie przyjmie, ale przyj掖. Par dni pó幡iej dostali鄉y drugi, nowy stó, a po stary przyjecha kurier. Chwa豉 Bogu!


B鎩cie si Tego 

Janek  | 

"I nie bójcie si tych, którzy zabijaj cia這, ale duszy zabi nie mog; bójcie si raczej tego, który mo瞠 i dusz i cia這 zniszczy w piekle." - Mat. 10:28

Pan Jezus mówi, 瞠 ludzie mog zabi cia這 i tu ko鎍zy si ich si豉. Naturalne, 瞠 boimy si 鄉ierci i nie chcemy, by kto nas zabi.

Ale Pan naucza wi瘯szej prawdy. Nie bój si cz這wieka, który zabija cia這, ale bój si Boga, który mo瞠 cia這 i dusz wrzuci do piek豉.

 

Jakie jest przes豉nie tych wersetów?

Cz這wiek ma dusz, ktorej inny cz這wiek nie mo瞠 skrzywdzi, ale Bóg mo瞠. I ta perspektywa powinna nas bardziej przera瘸 ni 鄉ier cia豉.

Pan Jezus mówi, 瞠 Bo篡 gniew jest straszniejszy ni 鄉ier, to co wi璚ej ni 鄉ier.

 

"Straszna to rzecz wpa嗆 w r璚e Boga 篡wego." - Hebr. 10:31

Chwa豉 Bogu! Oby鄉y tylko przez trwanie w Jego S這wie i szczerej mi這軼i, byli zachowani owego dnia od gniewu a mogli 篡 z Nim.


Pokuta, cz. 3 

Janek  | 

Krzy Jezusa Chrystusa jest najbardziej niesamowitym zjawiskiem we wszech鈍iecie.

 

Krzy Chrystusa jest najg喚bszym 鈍iadectwem naszego zepsucia, naszej grzeszno軼i i przewrotno軼i naszych serc.

Bóg pos豉 nam Zbawiciela, który zawsze mówi prawd i czyni tylko dobro, a my鄉y Go zabili.

Jezus Chrystus musia by bity, opluty, ubiczowany, ukrzy穎wany i zg豉dzony przez nas. Z powodu mojego osobistego grzechu. I Twojego równie.

Ten krzy 鈍iadczy o tym, 瞠 jeste鄉y 幢i.

Ten krzy 鈍iadczy o tym, 瞠 zas逝gujemy na 鄉ier i mrok.

 

Krzy Chrystusa jest te najg喚bszym 鈍iadectwem Bo瞠j mi這軼i.

Bóg by gotów aby za nasze grzechy ukara nie nas, ale Swojego umi這wanego Syna.

Bóg nie cofn掖 si, nie pozosta bierny w obliczu naszego beznadziejnego zami這wania do grzechu, ale ofiarowa nam 篡w prawd, 篡we 鈍iat這, aby鄉y mogli si do Niego nawróci.


Pokuta, cz. 2 

Janek  | 

Pokuta nie oznacza tylko «Uwierzy w Boga»...
...Naród Izraelski wierzy w Boga, wiedzieli 瞠 On istnieje...
...a jednak potrzebowali upami皻ania.

 

Pokuta nie oznacza tylko «Czyta i Zna Bibli»...
...Naród Izraelski, w szczególno軼i uczeni w Pi鄉ie, bardzo dobrze znali S這wo Bo瞠 i czytali je regularnie...
...a jednak potrzebowali upami皻ania.

 

Pokuta nie oznacza «Przyj望 chrzest»...
...Gdy napisane jest "Upami皻ajcie si i niechaj si ka盥y z was da ochrzci w imi Jezusa Chrystusa" (Dz.Ap.2:38).

 

Co prowadzi ludzi do pokuty?

Ewangelia wskazuje cz這wiekowi w czym i jak powinien si upami皻a, tj. w czym teraz grzeszy i w czym powinien zmieni si na podobie雟two Chrystusa.

 

Ewangeli mogli us造sze i zrozumie wszyscy...

Ewangelia nie by豉 g這szona w przekonywuj帷ych s這wach m康ro軼i, ale dotyczy豉 Jezusa Chrystusa i Jego krzy瘸.
Sam aposto podkre郵a, 瞠 zosta pos豉ny aby "zwiastowa dobr nowin, i to nie w m康ro軼i mowy, aby krzy Chrystusowy nie utraci mocy." (1 Kor. 1:17). T逝maczy on dalej "upodoba這 si Bogu zbawi wierz帷ych przez g逝pie zwiastowanie" (1 Kor. 1:21).
Bóg w Swej dobroci objawi te sprawy ludziom prostym - rybakom, celnikom, grzesznikom (Mat. 11).

 

I tak...

...ludzie nawracali si s造sz帷 t prost Ewangeli o Jezusie Chrystusie. Owi ludzie - zgodnie z nakazem Pana - mieli uczy si przestrzega wszystkiego, co On nam przekaza. A zgodnie z tym, co przekaza nam Pan, nawrócony cz這wiek powinien wierzy w Boga i trwa w Jego S這wie. Pami皻ajmy jednak, 瞠 okre郵enia "trwa w Jego S這wie", "trwa w Nim", "przestrzega wszystkiego" maj swoj praktyczn g喚bi. Aposto Jan t逝maczy, 瞠 "Kto mówi, 瞠 w nim mieszka, powinien sam tak post瘼owa, jak On post瘼owa." - 1 Jana 2:6

 

Moc Bo瘸...

Temat Jezusa Chrystusa ukrzy穎wanego za nasze grzechy, wydaje si niektórym ludziom zbyt prosty, a innym ludziom ma這 cudowny. Ale to "g逝pstwo" jest moc Bo膨. Ta moc Bo瘸 czyni豉 i czyni w鈔ód ludzi niesamowite dzie這.

Na stronach Nowego Testamentu mo瞠my przeczyta, jak ta Dobra Nowina zmienia豉 ludzkie serca. Do tej pory ludzie wychowani w znajomo軼i Prawa Bo瞠go 篡li w grzechach, a ludzie nieznaj帷y Prawa Bo瞠go zatwardzali swoje sumienia.
Ale gdy przyszed Chrystus, zostawiali oni swoje maj徠ki, zostawiali swoje ziemskie rozkosze i wybierali 篡cie w ha鎟ie aby s逝篡 Bogu i bli幡im. Nawraca造 si cudzo這積ice, celnicy, magowie. Nawracali si nawet prze郵adowcy Chrze軼ijan.

W dzisiejszych czasach równie - nawracaj si ludzie ka盥ego stanu: narkomani, alkoholicy, z這dzieje, zabójcy, prostytutki, rozpustnicy, ba逕ochwalcy, cudzo這積icy, ludzie m康rzy i niem康rzy, bogaci i biedni. Wyznaj swoje grzechy a Bóg daje im nowe serca i si喚 do 篡cia w pobo積o軼i.
Chwa豉 Bogu!

 

Wa積e aby pami皻a, i z biegiem czasu mowa o krzy簑 nie traci na wa積o軼i, gdy aposto Pawe pisze, 瞠 "dla nas, którzy dost瘼ujemy zbawienia, jest moc Bo膨" (1 Kor. 1:18).


Pokuta (metanoia) 

Janek  | 

Par wersetów na temat pokuty

"Obawiam si bowiem, 瞠 gdy przyjd, zastan was nie takimi, jakimi bym chcia i 瞠 wy równie nie znajdziecie mnie takim, jakim chcieliby軼ie, lecz 瞠 mo瞠 b璠 swary, zazdro嗆, gniew, zwady, oszczerstwa, obmowy, nadymanie si, nieporz康ki; Obawiam si, 瞠 gdy przyjd, Bóg mój upokorzy mnie przed wami i 瞠 b璠 musia ubolewa nad wieloma z tych, którzy ongi pope軟ili grzechy i do dzi jeszcze za nie nie odpokutowali, grzechy nieczysto軼i, wszetecze雟twa i rozwi您這軼i, których si dopu軼ili." - 2 Koryntian 12:20-21

 

pl. pokuta, gr. metanoia (μετάνοια) (Strong G3340)

Dos這wnie "zmiana my郵enia", mo積a t逝maczy jako: nawrócenie, upami皻anie, pokuta.

 

Zwrot ten wyst瘼uje przy opisie samego pocz徠ku s逝瘺y Pana Jezusa.

"Odt康 pocz掖 Jezus kaza i mówi: Upami皻ajcie si, przybli篡這 si bowiem Królestwo Niebios." - Ew. Mat. 4:17

"A potem, gdy Jan zosta uwi瞛iony, przyszed Jezus do Galilei, g這sz帷 ewangeli Bo膨 I mówi帷: Wype軟i si czas i przybli篡這 si Królestwo Bo瞠, upami皻ajcie si i wierzcie ewangelii." - Ew. Mar. 1:14-15

 

Równie w trakcie Jego s逝瘺y.

"Wtedy zacz掖 grozi miastom, w których dokona這 si najwi璚ej jego cudów, 瞠 nie pokutowa造. Biada tobie, Chorazynie, biada tobie, Betsaido, bo gdyby w Tyrze i Sydonie dzia造 si te cuda, które u was si sta造, dawno by w worze i popiele pokutowa造." - Ew. Mat. 11:20-21 (Ew. ㄆk. 10:13)

"Bynajmniej, powiadam wam, lecz je瞠li si nie upami皻acie, wszyscy podobnie poginiecie. Bynajmniej, powiadam wam, lecz je瞠li si nie upami皻acie, wszyscy podobnie poginiecie." - Ew. ㄆk. 13:2-3

 

Zach皻a ta pojawia si Dziejach Apostolskich wzgl璠em 砰dów:

"(...) Niech瞠 tedy wie z pewno軼i ca造 dom Izraela, 瞠 i Panem i Chrystusem uczyni go Bóg, tego Jezusa, którego wy ukrzy穎wali軼ie. A gdy to us造szeli, byli poruszeni do g喚bi i rzekli do Piotra i pozosta造ch apostoów: Co mamy czyni, m篹owie bracia? A Piotr do nich: Upami皻ajcie si i niechaj si ka盥y z was da ochrzci w imi Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, a otrzymacie dar Ducha 安i皻ego." - Dz. Ap. 2:36-38

 

Oraz w Atenach wzgl璠em pogan:

"B璠帷 wi璚 z rodu Bo瞠go, nie powinni鄉y s康zi, 瞠 bóstwo jest podobne do z這ta albo srebra, albo do kamienia, wytworu sztuki i ludzkiego umys逝.
Bóg wprawdzie puszcza p豉zem czasy niewiedzy, teraz jednak wzywa wsz璠zie wszystkich ludzi, aby si upami皻ali" - Dz. Ap. 17:29-30

 

Nakaz upami皻ania jest te w Objawieniu wzgl璠em wierz帷ych, wzgl璠em zborów:

"Lecz mam ci za z貫, 瞠 porzuci貫 pierwsz twoj mi這嗆. Wspomnij wi璚, z jakiej wy篡ny spad貫 i upami皻aj si, i spe軟iaj uczynki takie, jak pierwej; a je瞠li nie, to przyjd do ciebie i rusz 鈍iecznik twój z jego miejsca, je郵i si nie upami皻asz." - Obj. 2:4-5

 

Jak równie w kontek軼ie braku pokuty ludzi niewierz帷ych:

"I byli ludzie popaleni wielkim 瘸rem, i blu幡ili imieniu Boga, który ma moc nad tymi plagami, a nie upami皻ali si, by mu odda chwa喚." - Obj. 16:9

 

Jakie wnioski mo積a wyci庵n望 z tych wersetów.

Oto niektóre:

  • Pan Jezus g這sz帷 Ewangeli mówi o upami皻aniu si.
  • Obietnica otrzymania Ducha 安i皻ego zwi您ana jest z upami皻aniem i chrztem (Dz.Ap. 2:38).
  • Nakaz upami皻ania si mo瞠 by skierowany do zboru i ludzi wierz帷ych. Szczególnym tego przypadkiem jest porzucenie pierwszej mi這軼i (Obj. 2:4-45) lub bycie letnim (Obj. 2:15-19).

B鏬 i piek這 

Janek  | 

Bibli zacz掖em poznawa w spo貫czno軼i Wolnych Badaczy. Ale po pi璚iu latach czytania i poznawania zauwa篡貫m, 瞠 cho "wiem" to nie jestem taki, jak tego oczekuje Bóg. Nie kocham z ca貫go serca i ze wszystkich si, mimo prób nie mog wyzwoli si z grzechu, nie szanuj rodziców, nie pomagam biednym.
Po tych 5 latach Bóg uwolni mnie z uzale積ie i zacz掖 mnie przekonywa o grzechu. A ja nie mog貫m poj望 co si dzieje. Nigdy nie s造sza貫m o takim dzia豉niu Boga! 疾 Bóg interweniuje w 篡cie cz這wieka!

Zrozumia貫m, 瞠 brak mi m康ro軼i.

Przeczyta貫m w Li軼ie Jakuba "komu brak m康ro軼i - niech prosi Boga". To pewna ulga,
ale zaraz potem jest napisane, 瞠 cz這wiek niesta造 nic nie otrzyma. Przestraszy貫m si. I 鈍iadom swojej bezradno軼i prosi貫m o mi這sierdzie, cho wiedzia貫m, 瞠 nale篡 mi si raczej kara.

W stanie l瘯u i wdzi璚zno軼i prosi貫m Boga, abym móg lepiej Go pozna. Skoro nie pozna貫m Go przez ostatnie 5 lat, to zacz掖em pyta "Bo瞠, jaka jest prawda? Mo瞠 ja 幢e zrozumia貫m, bo by貫m niesta造? Panie, by貫m te pyszny, bo nie modli貫m si o m康ro嗆 z góry, a sam uwa瘸貫m 瞠 wszystko zrozumiem. Wybacz mi prosz.".

Ba貫m si, ale jest napisane "Pro軼ie a b璠zie wam dane." oraz zapewnienie, 瞠 Bóg nie daje z造ch darów.

I rzeczywi軼ie, Pan Bóg zacz掖 pokazywa mi rzeczy, których wcze郾iej nie widzia貫m. Zacz掖 od grzechu. Nie zacz掖 od doktryn. Temat piek豉 czy istoty Boga nie by na pierwszym miejscu. Podobnie jak w Ewangeliach, Pan Jezus przede wszystkim mówi aby si upami皻a, aby pokutowa, aby nawróci si ze z造ch dróg. Tych du篡ch i ma造ch grzechów w moim 篡ciu by這 tak du穎, 瞠 nawet nie mia貫m czasu zastanawia si nad piek貫m. Mia貫m jakie moje zrozumienie, ale teraz ono nie by這 a tak wa積e. Wa積iejsze by這, czy w ogóle b璠 móg spotka si z Panem. Wszak jest napisane "D捫cie do pokoju ze wszystkimi i do u鈍i璚enia, bez którego nikt nie ujrzy Pana.". Czyta貫m wi璚 Bibli poznaj帷, co jest grzechem w oczach Boga oraz jak by od grzechu wolnym.

Pó幡iej jednak, gdy czyta貫m dalej Bibli, zacz掖em zauwa瘸 wersety, które wcze郾iej by造 dla mnie zakryte. Przytocz je poni瞠j.

 

Piek這

Przyjemnie jest g這si wielkie Bo瞠 mi這sierdzie. Prze篡貫m cudown 豉sk, gdy mnie grzesznemu okaza On Swoj mi這嗆.

Ale Bo瞠j sprawiedliwo軼i nie mam zamiaru ukrywa. Podobnie jak Pan Jezus, który zarówno przebacza grzechy i g這si prawo mi這軼i, jak i ostrzega przed nadchodz帷ym s康em Bo篡m i ko鎍em 鈍iata.

 

Aposto Pawe pisze, 瞠 cz窷 ludzi osi庵a zbawienie a cz窷 ginie.

"Albowiem mowa o krzy簑 jest g逝pstwem dla tych, którzy gin, natomiast dla nas, którzy dost瘼ujemy zbawienia, jest moc Bo膨." (1 Kor. 15:18)

 

Aposto Piotr opisuje to w ten sposób:

"Nadszed bowiem czas, aby si rozpocz掖 s康 od domu Bo瞠go; a je郵i zaczyna si od nas, to jaki koniec czeka tych, którzy nie wierz ewangelii Bo瞠j? A je郵i sprawiedliwy z trudno軼i dost徙i zbawienia, to bezbo積y i grzesznik gdzie si znajd?" (1 Piotra 4:17-18)

 

Pan Jezus powiedzia, gdzie trafi ci ludzie. Najpierw stan przed Nim, a potem jedni pójd do Królestwa a drudzy nie.

"I odejd ci na ka潯 wieczn, sprawiedliwi za do 篡cia wiecznego" (Ew. Mateusza 25:46)

 

Jak mi這sierny Bóg mo瞠 na to pozwoli?

Pan Jezus pokazuje, 瞠 Bóg jest mi這sierny ale równie wymagaj帷y. Przed powy窺zym zdaniem przytoczy przypowie嗆 o talentach, któr zako鎍zy s這wami:

"A nieu篡tecznego s逝g wrzu熯ie w ciemno軼i zewn皻rzne; tam b璠zie p豉cz i zgrzytanie z瑿ów." (Ew. Mateusza 25:30)

 

Aposto Pawe pisze, 瞠 mi這sierdzie Bo瞠 ma granice.

"Bo je郵i otrzymawszy poznanie prawdy, rozmy郵nie grzeszymy, nie ma ju dla nas ofiary za grzechy, lecz tylko straszliwe oczekiwanie s康u i 瘸r ognia, który strawi przeciwników." (Hebrajczyków 10:226-27)

 

A dalej pisze, 瞠 istnieje sro窺za kara ni 鄉ier.

"Kto 豉mie zakon Moj瞠sza, ponosi 鄉ier bez mi這sierdzia na podstawie zeznania dwóch albo trzech 鈍iadków; o ile sro窺zej kary, s康zicie, godzien b璠zie ten, kto Syna Bo瞠go podepta i zbezcze軼i krew przymierza, przez któr zosta u鈍i璚ony, i zniewa篡 Ducha 豉ski!" (Hebr. 10:28-29)

 

A kto t kar ustanowi? Sam Bóg.

"Znamy przecie tego, który powiedzia: Pomsta do mnie nale篡, Ja odp豉c; oraz: Pan s康zi b璠zie lud swój. Straszna to rzecz wpa嗆 w r璚e Boga 篡wego." (Hebr. 10:30-31)

 

I w temacie kary sro窺zej ni 鄉ier Bóg da nam Objawienie.

"A trzeci anio szed za nimi, mówi帷 dono郾ym g這sem: Je瞠li kto odda pok這n zwierz璚iu i jego pos庵owi i przyjmie znami na swoje czo這 lub na swoj r瘯, to i on pi b璠zie samo czyste wino gniewu Bo瞠go z kielicha jego gniewu i b璠zie m璚zony w ogniu i w siarce wobec 鈍i皻ych anioów i wobec Baranka. A dym ich m瘯i unosi si w gór na wieki wieków i nie maj wytchnienia we dnie i w nocy ci, którzy oddaj pok這n zwierz璚iu i jego pos庵owi, ani nikt, kto przyjmuje znami jego imienia." (Objawienie 14:9-11)

 

Dlatego nie 鄉iem g這si nic innego ni to, co g這si Pan Jezus oraz aposto這wie i prorocy.

Upami皻ajcie si, albowiem przybli篡這 si Królestwo. Ka盥e drzewo, które nie wydaje dobrych owoców, b璠zie wyrwane i w ogie wrzucone. Jeszcze jest czas i nadzieja. Szukajcie Boga, póki mo積a Go znale潭! Postanowione jest ludziom raz umrze, a potem s康!

"Udzia貫m za boja幢iwych i niewierz帷ych, i skalanych, i zabójców, i wszeteczników, i czarowników, i ba逕ochwalców, i wszystkich k豉mców b璠zie jezioro p這n帷e ogniem i siark. To jest 鄉ier druga." (Objawienie 21:8)

 

Bóg.

Dzi瘯i Bo瞠j 豉sce zrozumia貫m niesamowit prawd.

Jezus Chrystus, który narodzi si z niewiasty jako cz這wiek w ciele - w豉郾ie ten Jezus "na pocz徠ku ugruntowa ziemi, i niebiosa s dzie貫m r彗 Jego" (Herb. 1:10)!

Ten, który przebacza grzechy i uzdrawia - Jezus - ma wszelk w豉dz na niebie i na ziemi (Ew. Mat. 28:18)!

A nie tylko to. Ten Cudowny Doradca, Bóg Mocny, Ojciec Odwieczny i Ksi捫 Pokoju (Izaj. 9:5) wypar si Samego Siebie, zst徙i z Nieba i 篡 mi璠zy nami, zosta odrzucony, um璚zony i zabity. Czemu? Czemu ten Mocarz si na to zdecydowa? Z mi這軼i, aby wzi望 na Siebie moje grzechy. On móg albo zosta w Niebie i sprawiedliwym wyrokiem zniszczy Ziemi, albo przyj嗆 i odkupi mnie z moich win. Niesamowity!

Stwórca 安iata kocha, cierpia, p豉ka, wzrusza si! I jest wspó販zuj帷ym arcykap豉nem!

 

Ja podobnie jak Andrzej, nie rozumiem dok豉dnie i nie wnikam w natur rzeczy i skomplikowan teologi.

Skomplikowana teologia nie wyzwoli豉 mnie z grzechów ani nic dobrego mi nie przynios豉.

S這wo Bo瞠 nazywa Pana Jezusa i Ducha 安i皻ego Bogiem. W jaki tajemniczy sposób w S這wie Bo篡m termin Duch 安i皻y, Duch Bo篡 i Duch Chrystusa s jednoznaczne.

 

Ale wiem w moim 篡ciu wype軟i豉 si obietnica Pana Jezusa:

"Owego dnia poznacie, 瞠 jestem w Ojcu moim i wy we mnie, a Ja w was." (Ew. Jana 14:20).

Rzeczywi軼ie pozna貫m, 瞠 Chrystus jest w Ojcu a On w Nim. I tego dnia pozna貫m te, 瞠 On jest we mnie!

To niesamowite. Narodzi si z Boga i pozna Go. Chwa豉 Bogu!


Przemawia do ska造 

Janek  | 

"I przemówi Pan do Moj瞠sza tymi s這wy: We lask i zgromad zbór, ty i Aaron, twój brat. PRZEMÓWICIE na ich oczach do ska造, a ona wypu軼i z siebie wod. Wydob璠ziesz dla nich wod ze ska造 i napoisz zbór i ich byd這. Moj瞠sz wzi掖 lask sprzed oblicza Pana, jak mu Pan rozkaza. Zgromadzili tedy Moj瞠sz i Aaron zbór przed ska陰. I rzek do nich: S逝chajcie, przekorni! Czy z tej ska造 WYDOB犵ZIEMY dla was wod? I podniós Moj瞠sz r瘯 swoj, i UDERZY DWA RAZY swoj lask o ska喚. Wtedy trysn窸a obficie woda i napi si zbór oraz ich byd這. I rzek Pan do Moj瞠sza i do Aarona: PONIEWA MI NIE ZAUFALI列IE, aby MNIE UWIELBI na oczach synów izraelskich, dlatego nie wprowadzicie tego zgromadzenia do ziemi, któr im daj." - 4 Moj. 20:7-12

G這sz帷 Ewangeli nie powinni鄉y posuwa si do agresywnego uderzania w kamienne serca, ale przemawia do nich ufaj帷 Bogu w moc Jego dzia豉nia. Nie niecierpliwi si. To Duch 安i皻y przekonuje o grzechu, a nie my.

Nawet je郵i zdarzy si nam przekroczy granice i zobaczymy p造n帷 wod, to powinni鄉y potraktowa to jako objaw ζski, a nie jako przyzwolenie na agresywny sposób dzia豉nia.

Szczególnie w kontek軼ie osób krn帳rnych, które maj serca twarde. Jest bowiem napisane:

"A s逝ga Pa雟ki nie powinien wdawa si w spory, lecz powinien by uprzejmy dla wszystkich, zdolny do nauczania, cierpliwie znosz帷y przeciwno軼i, napominaj帷y z 豉godno軼i krn帳rnych, w nadziei, 瞠 Bóg przywiedzie ich kiedy do upami皻ania i do poznania prawdy" - 2 List do Tymoteusza 2:24-25


Musicie si Na Nowo Narodzi! 

Janek  | 

Czy aby na pewno wierzysz?

Czy aby na pewno jeste dzieckiem Bo篡m?

Czy aby na pewno wierzysz w Jezusa, takim jakim On jest?

 

« Musicie si Na Nowo Narodzi! »

"Tym za, którzy go przyj瘭i, da prawo sta si dzie熤i Bo篡mi, tym, którzy wierz w imi jego, którzy narodzili si nie z krwi ani z cielesnej woli, ani z woli m篹czyzny, lecz z Boga." - Ew. Jana 1:12-13

"Odpowiedzia Jezus: Zaprawd, zaprawd, powiadam ci, je郵i si kto nie narodzi z wody i z Ducha, nie mo瞠 wej嗆 do Królestwa Bo瞠go." - Ew. Jana 3:5

 

Czy prze篡貫 narodzenie na nowo?

To nie jest tak, 瞠 skoro wierzysz w Boga, to znaczy 瞠 si narodzi貫 na nowo. Nawet je郵i by ci篹ki okres w Twoim 篡ciu, trafi豉 w Twoje r璚e Biblia i od tamtej pory czytasz - to nie oznacza na pewno, 瞠 ju jeste osob narodzon z Boga.

Nie daj sobie niczego wmówi! Nie daj si oszuka!

 

Narodzi si na nowo, to znaczy narodzi si z Ducha Jezusa Chrystusa. To nie jest co, co zostaje w Tobie tylko na poziomie sów, albo motorycznej aktywno軼i - 瞠 zaczniesz troch wi璚ej si modli, chodzi do zboru, albo poznasz ukryt, elitarn prawd o jakiej nauce biblijnej.

 

Narodzi si z Boga, to umrze dla grzechu. Gdy Duch Bo篡 zaczyna mieszka w cz這wieku, to zmienia si wszystko.

Biblia mówi, 瞠 Duch 安i皻y przekonuje o grzechu - wraz z narodzeniem na nowo przyjdzie w Twoje serce g喚bokie poczucie Twojej grzeszno軼i i nieczysto軼i.

Biblia mówi, 瞠 Duch 安i皻y przekonuje o s康zie - Kto uwierzy b璠zie zbawiony, a kto nie uwierzy b璠zie pot瘼iony. Serce przenika boja潯 od Boga! Grzeszników czeka s康 a straszna to rzecz wpa嗆 w r璚e Boga 砰wego!

Biblia mówi, 瞠 Bóg daje Ducha Mi這軼i - wraz z narodzeniem na nowo b璠ziesz chcie kocha ludzi, pomaga im, g這si im mi這嗆!

Biblia mówi, 瞠 Prawda was wyswobodzi - narodzenie na nowo przynosi wolno嗆 w Chrystusie - Bóg usuwa uzale積ienia, depresje, wady charakteru, z貫 uczucia, gniew, nienawi嗆, leczy choroby!

 

Obecno嗆 Ducha 安i皻ego w cz這wieku charakteryzuje te to, 瞠 Duch Bo篡 u鈍i璚a. Taki cz這wiek nie poprzestaje na samym nawróceniu, ale walczy by by 鈍iat這軼i 鈍iata, czystym i nienagannym, kochaj帷ym, pokornym i s逝膨cym innym!

 

Je郵i brakuje tego w Twoim 篡ciu - jest nadzieja!

Pan powiedzia "Pro軼ie a b璠zie Wam dane, Szukajcie a znajdziecie, Ko豉czcie a otworz Wam!".

 

Pan Bóg nienawidzi grzechu i brzydzi si nim, ale kocha i zbawia ka盥ego grzesznika, który che si do Niego nawróci i porzuci swój grzech!

Szczególnie je郵i czujesz si w swoich grzechach bezsilny, pusty i s豉by. Albowiem to co s豉be wybra Bóg! :)


Spo貫czno嗆 Ducha 安i皻ego. 

Janek  | 

"ζska Pana Jezusa Chrystusa i mi這嗆 Boga, i spo貫czno嗆 Ducha 安i皻ego niech b璠zie z wami wszystkimi." - 2 Koryntian 13:13

Pomy郵a貫m, 瞠 niektórzy mog mie w徠pliwo軼i i pyta si w sercu: Czy mam Ducha 安i皻ego? Z tego powodu podziel si moj refleksj, mo瞠 komu ona pomo瞠 i nakieruje Go we w豉軼iw stron.

 

W pewnym momencie w moim 篡ciu wszystko si zmieni這, a poni窺zy werset nabra realnego znaczenia. Narodzi貫m si z Ducha 安i皻ego, cho Bibli czyta貫m ju wtedy 5 lat i wiele osób mylnie nazywa這 mnie osob wierz帷.

Po czym pozna貫m i poznaj ró積ic mi璠zy czasem przed i po? Jedn z tych rzeczy jest spo貫czno嗆 Ducha 安i皻ego.

1 List Jana 1:3
co widzieli鄉y i s造szeli鄉y, to i wam zwiastujemy, aby軼ie i wy spo貫czno嗆 z nami mieli. A spo貫czno嗆 nasza jest spo貫czno軼i z Ojcem i z Synem jego, Jezusem Chrystusem"

 

Po narodzeniu si z Ducha dziwnym sposobem znalaz貫m si w spo貫czno軼i z Bogiem, cho na pocz徠ku tego nie rozumia貫m. Od tego dnia w moim wn皻rzu pojawi造 si nowe pragnienia oraz nowe my郵i, które nie pochodzi造 ze mnie. Zacz窸y mi si przytrafia niesamowite sytuacje i zobaczy貫m bezpo鈔ednie odpowiedzi na moje modlitwy.

«Spo貫czno嗆 jest wtedy, gdy uczestnicy pewnej relacji s ze sob w kontakcie, darz si wzgl璠ami, komunikuj si.»

Od 2 lat mog powiedzie, 瞠 Bóg mówi - nie tylko co mówi, ale te jak mówi. Wiem, 瞠 On jest cierpliwy i mi這sierny - nie tylko z Biblii, ale z osobistego do鈍iadczenia. Jest te 豉godny i wierny. Oraz 豉two p這nie gniewem, gdy jako 安i皻y i Dobry nie chce bym pi trucizn grzechu i umar.

 

Je郵i wi璚 masz w徠pliwo軼i, nie wiesz czy Bóg do Ciebie mówi, czujesz 瞠 znasz Go raczej z teorii ni osobi軼ie, nie przekona Ci do 貫z o g喚bi Twojego grzechu oraz o cudowno軼i Swojego mi這sierdzia, to prawdopodobnie nie narodzi貫/豉 si z Ducha.

Warto wtedy prosi Pana Boga, aby to nast徙i這, oraz by to On osobi軼ie poprowadzi Twoje 篡cie i pozwoli Siebie poznawa.


Czy Chrze軼ijanin mo瞠 modli si o Dary Ducha 安i皻ego? 

Janek  | 

Do wierz帷ych jest napisane na ten temat w Li軼ie do Koryntian w rozdzia豉ch 12-14, a zacytuj krótk i prost odpowied: "starajcie si te usilnie o dary duchowe".

Odpowied wprost. Sk康 wi璚 problem?

Istnieje koncepcja, 瞠 prosz帷 Boga o takie rzeczy jak dary Ducha, ryzykujemy zetkni璚ie si z mocami ciemno軼i. Tymczasem S這wo Bo瞠 naucza:

Ew. ㄆkasza 11:11-13
Gdzie jest taki ojciec po鈔ód was, który, gdy syn b璠zie go prosi o chleb, da mu kamie?
Albo gdy b璠zie go prosi o ryb, da mu zamiast ryby w篹a?
Albo gdy b璠zie go prosi o jajo, da mu skorpiona?
Je郵i wi璚 wy, którzy jeste軼ie 幢i, umiecie dobre dary dawa dzieciom swoim, o ile bardziej Ojciec niebieski da Ducha 安i皻ego tym, którzy Go prosz.

Bóg jest dobry! On w odpowiedzi na modlitwy nie zsy豉 z造ch duchów.

A jednak moce ciemno軼i istniej i zdarza si 瞠 ludzie padaj ofiar demonów. Nawet wydawa by si mog這 - ludzie wybrani przez Boga. Przyk豉dy mamy w Biblii - op皻ani byli Izraelici, z narodu wybranego, a nawet Saul - król i pomazaniec. To byli potomkowie Abrahama, naród umi這wany! A jednak grzech Saula 軼i庵n掖 na jego g這w przekle雟two.

Nale篡 wi璚 przede wszystkim w modlitwach szuka Boga, oraz Jego Królestwa i Jego Sprawiedliwo軼i.

Mo積a modli si o dary, ale najwa積iejsze by upodabnia si do Pana Jezusa, w mi這軼i i 鈍i皻o軼i

Ignoruj帷 walk z grzechem ryzykujemy, 瞠 sko鎍zymy jak Saul.

 

-- ps --

W przek豉dzie dos這wnym EIB werset 1 Kor.14:1 brzmi:

"圭igajcie mi這嗆, starajcie si usilnie za o duchowe, bardziej za aby prorokowa." (przecinki dodane r璚znie)

Duch. O jakie staranie chodzi這 Aposto這wi?

Posiadanie Ducha 安i皻ego jest równoznaczne z narodzeniem si na nowo, narodzeniem si z Ducha. Takie i tylko takie osoby s nazywane dzie熤i Bo篡mi. Jest to wi璚 podstaw wiary.

Rzymian 8:9
Ale wy nie jeste軼ie w ciele, lecz w Duchu, je郵i tylko Duch Bo篡 mieszka w was. Je郵i za kto nie ma Ducha Chrystusowego, ten nie jest Jego.

Ew. Jana 1:12-13
Tym za, którzy go przyj瘭i, da prawo sta si dzie熤i Bo篡mi, tym, którzy wierz w imi jego, którzy narodzili si nie z krwi ani z cielesnej woli, ani z woli m篹czyzny, lecz z Boga."

Niestety wielu ludzi o tym nie wie i 篡je w b喚dnym przekonaniu na temat samych siebie, uwa瘸j帷 si za ludzi wierz帷ych.

Nie oznacza to, 瞠 Bóg ich nie kocha, albo nie chce ich zbawienia. Ale na pewno powinny one zabiega o Ducha aby si z Niego narodzi - weryfikowa swoj wiar, sprawdza w jakiego Jezusa wierz, pokutowa - aby zasiane w nich S這wo mog這 wyda plon (patrz: przypowie嗆 o czworakiej roli).

 

Czemu ludzie nie rodz si z Ducha 安i皻ego?

Wiele jest osób, które s造sza造 o Panu Jezusie, modl si, czytaj Bibli, a jednak nie narodzi造 si z Ducha.

Czemu? Dzieje si tak z powodu ich grzechu ró積ego rodzaju, gdy próbuj si zbli篡 do Boga a trwaj w nim. Mo瞠 to by np. przekonanie, 瞠 "czytam Bibli wi璚 wiem" - wtedy brakuje pokory, albo "znam Jezusa" - cho rzeczywisto嗆 pokazuje brak owoców tej znajomo軼i... a np. pycha sprawia, 瞠 odrzucimy wszelkie napomnienie w tej sprawie, bo "przecie jestem wierz帷y". Inne powody to fa連zywa Ewangelia i fa連zywy Chrystus - które z 豉two軼i przyjmujemy, wspomniana pycha, ignorowanie 鄉iertelnej powagi ka盥ego grzechu, brak zapierania si siebie w pod捫aniu za Jezusem...

 

Dary Ducha.

Aposto Pawe pisze tutaj do ludzi ju wierz帷ych, wi璚 nie chodzi mu o kwesti narodzenia si na nowo. Zabieganie o Ducha mo瞠 mie tu aspekt albo a) ogólnego nape軟iania si Duchem, aby Duch nie by przygaszony i zasmucony, albo b) zabiegania o Dary Ducha, to jest aby ich nie ignorowa i nie zatrzyma si w wierze w miejscu (gdy w豉郾ie o mi這軼i i darach s te rozdzia造). Trzeci opcj mo瞠 by zach皻a aby zosta w Duchu 安i皻ym zanurzonym (chrzest w Duchu 安i皻ym), to równie powinno by elementem zabiegów ludzi szukaj帷ych Boga. Osobi軼ie wydaje mi si jednak, 瞠 w czasach apostoów chrzest w Duchu by tak powszechny w鈔ód wierz帷ych, 瞠 nie trzeba by這 o tym pisa.