Najnowsze artyku造


Tag: Zrozumie

Chrzest wiary 

Janek  | 

Pan Jezus powiedzia "Kto uwierzy i ochrzczony zostanie, zbawiony b璠zie" (Ew. Marka 16:16).

W dzisiejszych czasach jest wiele spojrze na temat chrztu. Ludzie szczerze poszukuj帷y Woli Bo瞠j czytaj Bibli, aby dowiedzie si, co Pan mia na my郵i zalecaj帷 Swoim uczniom chrzest.

Po pierwsze warto zwróci uwag ju na samo znaczenie s這wa "chrzest". W greckim oryginale u篡to tu s這wo baptizo, które oznacza zanurzy, zatopi, uczyni ca趾owicie mokrym. Aposto Pawe opisuje chrzest s這wami "Czy nie wiecie, 瞠 my wszyscy, ochrzczeni w Chrystusa Jezusa, w 鄉ier jego zostali鄉y ochrzczeni? Pogrzebani tedy jeste鄉y wraz z nim przez chrzest w 鄉ier, aby鄉y jak Chrystus wskrzeszony zosta z martwych przez chwa喚 Ojca, tak i my nowe 篡cie prowadzili." (Rzym. 6:3-4). Owo zanurzenie w wodzie symbolizuje wi璚 zanurzenie w 鄉ier Pana Jezusa. Zanurzenie w 鄉ier Chrystusa jest kluczowym przes豉niem Ewangelii - nawracaj帷a si osoba zostaje przez Ducha przekonana o swojej grzeszno軼i, a w 鄉ierci Pana Jezusa odnajduje mo磧iwo嗆 u鄉iercenia swych grzesznych motywów, aby móc 篡 w pobo積o軼i i 鈍i皻obliwo軼i. Pe軟e zanurzenie ma wi璚 tak g喚bokie znaczenie, jak bardzo cz這wiek praganie pogrzeba swoje grzeszne cia這 z jego nami皻no軼iami. Ale nie tylko. Je郵i cz這wiek szczerze nawraca si i w S這wie Bo篡m odnajduje drog zbawienia, to jego ch璚i b璠zie 篡 tak, jak jest napisane - je郵i napisano "kto uwierzy i zanurzony zostanie", to tak powinno by. Tym bardziej, 瞠 Biblia chrzest opisuje w豉郾ie w ten sposób - sam Pan Jezus zosta ochrzczony w rzece.

Zanurzenie jest wa積e, ale nie jest kluczowe. S okoliczno軼i, w których po prostu nie ma mo磧iwo軼i aby cz這wiek zosta ca趾owicie zanurzony. Bywa tak w wi瞛ieniach, bywa tak w przypadku osób na 這簑 鄉ierci.

Co jest wi璚 kluczowe? Napisano "Kto uwierzy i ochrzczony zostanie". A w innym miejscu "​Albowiem 豉sk zbawieni jeste軼ie przez wiar, i to nie z was: Bo篡 to dar;  Nie z uczynków, aby si kto nie chlubi" (Efez. 2:8-9). S這wo Bo瞠 wskazuje nam, 瞠 nasze zbawienie jest z wiary a nie z uczynków. 畝den uczynek, nie ma mocy nas zbawi. Zbawienie jest z wiary. Kiedy jest wiara, to jest i zbawienie. Jest napisane, aby uwierzyc i by ochrzczonym, to oznacza, 瞠 jest pewna kolejno嗆. Wyklucza to wi璚 wszelkie formy chrztu, które przyjmuj ludzie niewierz帷y. Wielu ludzi praktykuje chrzest niemowl徠, co zaprzecza porz康kowi ukazanemu w Biblii. Chodzi mianowicie o to, 瞠 niemowl皻a nie wierz, a nawet nie s 鈍iadome Ewangelii.

Ale nie tylko chrzest niemowl徠 nieodpowiada porz康kowi S這wa Bo瞠go. Istniej mianowicie ludzie, którzy przyjmuj chrzest ale nie s przekonani o tym, 瞠 Jezus Chrystus jest Zbawicielem i poniós na krzy ich grzechy. Dotyczy to mi璠zy innymi ludzi, którzy nie s przekonani o swoich grzechach. Dzieje si tak z ró積ych powodów, a jednym z nich jest to, 瞠 nauczenie o grzechu i napominanie znikn窸o z wielu zborów. M這dzi ludzie my郵, 瞠 ich 篡cie jest w porz康ku, wi璚 nie potrafi doceni ofiary Pana Jezusa i uwierzy w Niego ca造m sercem. Inni ludzie wiedz, 瞠 s grzeszni ale brakuje im zaufania do wielkiej Bo瞠j mi這軼i. Tak z kolei zdarza si w zborach, gdzie gówn rol gra prawo (co wolno a czego nie wolno) a mi這嗆 i 豉ska zosta造 zepchni皻e na dalszy plan.

 

Tymczasem Pan Jezus daje obietnic, 瞠 ten kto Go mi逝je i przestrzega Jego S這wa, ten pozna, 瞠 Chrystus jest w nim. Jest mianowicie wiara, która ca趾owicie ró積i si od intelektualnego przekonania czy emocjonalnego uniesienia. Narodzenie na nowo, narodzenie z góry, gdy Pan Bóg zmienia serce cz這wieka i daje mu prawdziw, 篡w wiar i 篡cie wieczne. Pro鄉y a b璠zie nam dane, szukajmy a znajdziemy. Tak obietnic da nam Ojciec. Chwa豉 Bogu!

 

 

 


Narodzenie z Ducha i chrzest w Duchu cz.2 

Janek  | 

Otó ja w celu zrozumienia tego tematu spojrza貫m na 篡cie Pana Jezusa.

Poniewa Pan jest nasz Drog i 砰ciem, to w 篡ciu wierz帷ych mo積a zaobserwowa, 瞠 id w豉郾ie po drodze Jego 篡cia.

 

Zbawiciel narodzi si jako dziecko, ale w zwyczajny sposób. Wcze郾iej bowiem zosta sp這dzony z Ducha.

Tak wi璚 od urodzenia mia On Ducha, a jak widzimy m.in. po Jego dzieci雟twie - 篡 wed逝g Ducha.

Ale dopiero pó幡iej, po chrzcie z wody, na Pana Jezusa zst徙i Duch 安i皻y.

W tym, 瞠 On przyj掖 chrzest z wody jak i przyj掖 chrzest w Duchu wida, 瞠 wierz帷y powinni wst瘼owa w Jego 郵adu - przyjmowa chrzest z wody oraz chrzest w Duchu. Dodam na marginesie, 瞠 kolejno嗆 - narodzenie z Ducha -> chrzest z wody te ma znaczenie, gdy nie mo積a chrzci si w Jego imi, je郵i si nie wierzy w Jego imi, a wiara w Jego imi to narodzenie z Ducha (acz oczywi軼ie nie chodzi o literaln znajomo嗆 imienia).

 

Podobnie i aposto這wie.

Najpierw narodzili si ciele郾ie i byli ciele郾i (co si narodzi這 z cia豉, cia貫m jest - Ew. Jana).

Pó幡iej za mogli narodzi si z Ducha zgodnie ze s這wami "Tym którzy wierz w imi Jego" Ew. Jana 1:12-13.

Kiedy Aposto這wie uwierzyli w Jezusa?

Uwa瘸m, 瞠 do ko鎍a uwierzyli dopiero po zmartwychwstaniu. Co zdaj si potwierdza s這wa Pana "A to mówi o Duchu, którego mieli otrzyma ci, którzy w niego uwierzyli; albowiem Duch 安i皻y nie by jeszcze dany, gdy Jezus nie by jeszcze uwielbiony." (Ew. Jana 7:39) oraz wersety z ko鎍a Ew. ㄆkasza, 瞠 aposto這wie pow徠piewali (ㄆk. 24:38). Równie s這wa Pana Jezusa mo積a tak zrozumie, gdy powiedzia, 瞠 oni maj dopiero uwierzy (Ew. Jana 13:19, Ew. Jana 14:29, Ew. ㄆkasza 22:32). Potwierdzaj to te s這wa "[Duch] bo przebywa w鈔ód was i w was b璠zie." (Ew. Jana 14:17), oznaczaj帷e, 瞠 Duch nie by jeszcze we wn皻rzu apostoów, ale mia這 si tak sta w przysz這軼i.

Dlatego te ich narodzenie si z Ducha umiejscawiam w okresie po zmartwychwstaniu. Szczególnym momentem wydaje si czas, gdy zmartwychwsta造 Pan przyszed do nich i powiedzia do "We幟ijcie Ducha 安i皻ego" - Ew. Jana 20:22.

 

Chrzest Duchem mia za miejsce, jak jest to opisane w Dziejach Apostolskich, tj. w Dniu Pi耩dziesi徠nicy. "tutaj jest to, co by這 zapowiedziane przez proroka Joela: I stanie si w ostateczne dni, mówi Pan, 疾 wylej Ducha mego na wszelkie cia這" (Dzieje. 2:16-17). By這 to osobne wydarzenie, odr瑿ne od narodzenia si z Ducha. Spowodowa這 ono powa積 przemian we wn皻rzu apostoów, którzy od tego momentu zostali nape軟ieni niesamowit moc przekraczaj帷 "narodzenie z Ducha", i wyruszyli aby g這si Ewangeli ca貫mu 鈍iatu czyni帷 znaki i cuda.

 

Rozpoznaj to te z mojego do鈍iadczenia.

By taki czas, gdy by貫m cielesny, 豉two przychodzi這 mi mówienie o Ewangelii, ale serce by這 nieprzemienione. Porówna豚ym to do okresu chodzenia za Jezusem. ζtwo si gorszy貫m, oddala貫m, nie mia貫m 100% przekonania, by貫m w niewoli grzechu i nie mog貫m przesta robi pewnych rzeczy, np. z這軼i si, albo wpada w depresje czy uzale積ienia.

Pó幡iej nast徙i這 zrodzenie z Ducha, gdy Duch wszed do mojego wn皻rza i zacz掖 je przemienia. By這 to niesamowite, konkretne dzia豉nie, gdy Duch przekonywa mnie o grzechu i sprawiedliwo軼i oraz o mocy Boga, który uwalnia od starego stworzenia - od z貫go charakteru, grzesznych uzale積ie.

Pó幡iej za mia miejsce chrzest Duchem, gdy w trakcie mojej pokuty, gdy 瘸這wa貫m za moje grzechy oraz czu貫m si niegodny 篡cia na tej ziemi, Pan dotkn掖 mnie i wla we mnie si喚, pokój, mi這嗆 i odwag. Pó幡iej za zacz窸y dzia si inne niesamowite wydarzenia.

 

Narodzenie z Ducha i chrzest w Duchu 

Janek  | 

Poni瞠j fragmenty ukazuj帷e, 瞠 narodzenie na nowo tj. narodzenie z Ducha 安i皻ego i chrzest w Duchu 安i皻ym tj. przyobleczenie moc z wysoko軼i to dwa osobne wydarzenia.

Powinienem tu wklei wersety opisuj帷e 篡cie Pana Jezusa, kt鏎y jest nasz Drog. Chodzi mi o Jego narodzenie - z Ducha 安i皻ego, oraz Jego chrzest, gdy chrzest wodny 陰czy si ze zst徙ieniem Ducha 安i皻ego.


Narodzenie z Ducha

Ew. Jana 3:3-8
Odpowiadaj帷 Jezus, rzek mu: Zaprawd, zaprawd, powiadam ci, je郵i si kto nie narodzi na nowo, nie mo瞠 ujrze Kr鏊estwa Bo瞠go. Rzek mu Nikodem: Jak瞠 si mo瞠 cz這wiek narodzi, gdy jest stary? Czy mo瞠 powt鏎nie wej嗆 do 這na matki swojej i urodzi si?  Odpowiedzia Jezus: Zaprawd, zaprawd, powiadam ci, je郵i si kto nie narodzi z wody i z Ducha, nie mo瞠 wej嗆 do Kr鏊estwa Bo瞠go. Co si narodzi這 z cia豉, cia貫m jest, a co si narodzi這 z Ducha, duchem jest. Nie dziw si, 瞠 ci powiedzia貫m: Musicie si na nowo narodzi. Wiatr wieje, dok康 chce, i szum jego s造szysz, ale nie wiesz, sk康 przychodzi i dok康 idzie; tak jest z ka盥ym, kto si narodzi z Ducha.

Ew. Jana 20:19-23
A gdy nasta wiecz鏎 owego pierwszego dnia po sabacie i drzwi by造 zamkni皻e tam, gdzie uczniowie z boja幡i przed 砰dami byli zebrani, przyszed Jezus, stan掖 po鈔odku i rzek do nich: Pok鎩 wam! A to powiedziawszy, ukaza im r璚e i bok. Uradowali si tedy uczniowie, ujrzawszy Pana. I znowu rzek do nich Jezus: Pok鎩 wam! Jak Ojciec mnie pos豉, tak i Ja was posy豉m. A to rzek連zy, tchn掖 na nich i powiedzia im: We幟ijcie Ducha 安i皻ego. Kt鏎ymkolwiek grzechy odpu軼icie, s im odpuszczone, a kt鏎ym zatrzymacie, s zatrzymane.

Ew. ㄆkasza 24:44-48
Potem rzek do nich: To s moje s這wa, kt鏎e m闚i貫m do was, b璠帷 jeszcze z wami, 瞠 si musi spe軟i wszystko, co jest napisane o mnie w zakonie Moj瞠sza i u prorok闚, i w Psalmach. Wtedy otworzy im umys造, aby mogli zrozumie Pisma. I rzek im: Jest napisane, 瞠 Chrystus mia cierpie i trzeciego dnia zmartwychwsta i 瞠, pocz患szy od Jerozolimy, w imi jego ma by g這szone wszystkim narodom upami皻anie dla odpuszczenia grzech闚. Wy jeste軼ie 鈍iadkami tego.

Ew. Jana 16:19-23
Pozna Jezus, 瞠 go chcieli zapyta, i rzek im: Pytacie si nawzajem o to, co powiedzia貫m: Jeszcze tylko kr鏒ki czas, a nie ujrzycie mnie, i znowu kr鏒ki czas, a ujrzycie mnie? Zaprawd, zaprawd, powiadam wam: Wy p豉ka i narzeka b璠ziecie, a 鈍iat si b璠zie weseli; wy smutni b璠ziecie, ale smutek wasz w rado嗆 si zamieni. Kobieta, gdy rodzi, smuci si, bo nadesz豉 jej godzina; lecz gdy porodzi dzieci徠ko, ju nie pami皻a o udr璚e gwoli rado軼i, 瞠 si cz這wiek na 鈍iat urodzi. I wy teraz si smucicie, lecz znowu ujrz was, i b璠zie si radowa這 serce wasze, a nikt nie odbierze wam rado軼i waszej. A w owym dniu o nic mnie pyta nie b璠ziecie.


Chrzest w Duchu

Dzieje Apost. 1:7-8
Rzek do nich: Nie wasza to rzecz zna czasy i chwile, kt鏎e Ojciec w mocy swojej ustanowi, ale we幟iecie moc Ducha 安i皻ego, kiedy zst徙i na was, i b璠ziecie mi 鈍iadkami w Jerozolimie i w ca貫j Judei, i w Samarii, i a po kra鎍e ziemi.

Dzieje Apost. 2:1-4
A gdy nadszed dzie Zielonych 安i徠, byli wszyscy razem na jednym miejscu. I powsta nagle z nieba szum, jakby wiej帷ego gwa速ownego wiatru, i nape軟i ca造 dom, gdzie siedzieli. I ukaza造 si im j瞛yki jakby z ognia, kt鏎e si rozdzieli造 i usiad造 na ka盥ym z nich. I nape軟ieni zostali wszyscy Duchem 安i皻ym, i zacz瘭i m闚i innymi j瞛ykami, tak jak im Duch poddawa.

Dzieje Apost. 2:17-18
...ale tutaj jest to, co by這 zapowiedziane przez proroka Joela: I stanie si w ostateczne dni, m闚i Pan, 疾 wylej Ducha mego na wszelkie cia這 I prorokowa b璠 synowie wasi i c鏎ki wasze, I m這dzie鎍y wasi widzenia mie b璠, A starcy wasi 郾i b璠 sny;  Nawet i na s逝gi moje i s逝瞠bnice moje Wylej w owych dniach Ducha mego I prorokowa b璠.

Dzieje Apost. 2:38-39
A Piotr do nich: Upami皻ajcie si i niechaj si ka盥y z was da ochrzci w imi Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzech闚 waszych, a otrzymacie dar Ducha 安i皻ego. Obietnica ta bowiem odnosi si do was i do dzieci waszych oraz do wszystkich, kt鏎zy s z dala, ilu ich Pan, B鏬 nasz, powo豉.



Teraz jest czas 

Janek  | 

Niektórzy ludzie odk豉daj czas swojego zbawienia na pó幡iej. S te tacy, którzy spodziewaj si, 瞠 przyjd lepsze dni, gdy b璠zie im 豉twiej uwierzy, a Diabe nie b璠zie ich odci庵a od Boga.

Tymczasem w Biblii napisane jest, 瞠 czas przyj璚ia Ewangelii jest DZI. Ktokolwiek uwierzy Ewangelii, gdy j us造szy - b璠zie zbawiony.  A kto nie uwierzy - b璠zie pot瘼iony. Cz這wiekowi dany jest czas jego 篡cia, aby zasiane S這wo mog這 wyda w nim owoc. Je郵i za nie wyda, b璠zie on wrzucony w ogie - jak zesch豉 latoro郵.

Poni瞠j wybra貫m kilka wersetów, które pokazuj i powinni鄉y ju teraz dok豉da wszelkich stara, aby odziedziczy Królestwo. Pó幡iej mo瞠 by za pó幡o.

Ew. Marka 16:16
"Kto uwierzy i ochrzczony zostanie, b璠zie zbawiony, ale kto nie uwierzy, b璠zie pot瘼iony."

Ew. Mateusza 25:31-34,41
"A gdy przyjdzie Syn Cz這wieczy w chwale swojej i wszyscy anio這wie z nim, wtedy zasi康zie na tronie swej chwa造. I b璠 zgromadzone przed nim wszystkie narody, i od陰czy jedne od drugich, jak pasterz od陰cza owce od kozów. I ustawi owce po swojej prawicy, a koz造 po lewicy. Wtedy powie król tym po swojej prawicy: Pójd嬈ie, b這gos豉wieni Ojca mego, odziedziczcie Królestwo, przygotowane dla was od za這瞠nia 鈍iata. (...) Wtedy powie i tym po lewicy: Id嬈ie precz ode mnie, przekl璚i, w ogie wieczny, zgotowany diab逝 i jego anio這m."

II Piotra 3:9
"Pan nie zwleka z dotrzymaniem obietnicy, chocia niektórzy uwa瘸j, 瞠 zwleka, lecz okazuje cierpliwo嗆 wzgl璠em was, bo nie chce, aby ktokolwiek zgin掖, lecz chce, aby wszyscy przyszli do upami皻ania."

Pan dotrzyma obietnicy, a wtedy nastanie dzie Pa雟ki - zbawienny dla tych, którzy przyszli do upami皻ania, oraz straszny dla niewierz帷ych i trwaj帷ych w grzechu.


Pierwszy i Ostatni 

Janek  | 

Fragmenty Biblii m闚i帷e o Pierwszym i Ostatnim.

Izajasza 44:6-8
Tak m闚i Pan, Kr鏊 Izraelski i jego Odkupiciel, Pan Zast瘼闚: Ja jestem pierwszy i Ja jestem ostatni, a opr鏂z mnie nie ma Boga. I kto jest mi r闚ny? Niech zawo豉, niech to zwiastuje i niech mi to przedstawi! Kto zwiastowa od dawien dawna przysz貫 rzeczy? A to, co ma nast徙i, niech nam zwiastuj! Nie trw騜cie si i nie l瘯ajcie si! Czy wam tego ju dawno nie opowiedzia貫m i nie zwiastowa貫m? I wy jeste軼ie moimi 鈍iadkami. Czy jest b鏬 opr鏂z mnie? Nie, nie ma innej opoki, nie znam 瘸dnej.

Izajasza 48:10-13
Oto wytapia貫m ci sobie jak srebro, pr鏏owa貫m ci w piecu cierpienia. Przez wzgl康 na siebie, przez wzgl康 na siebie czyni to, bo jak瞠 zbezczeszczone by這 moje imi; a przecie mojej chwa造 nie oddam innemu. S逝chaj mnie, Jakubie, i ty, Izraelu, kt鏎ego powo豉貫m! Ja to jestem, Ja pierwszy i Ja ostatni. Przecie to moja r瘯a za這篡豉 ziemi i moja prawica rozpostar豉 niebiosa; gdy Ja na nie wo豉m, wszystkie razem staj.

Objawienie Jana 1:16-18
W prawej d這ni swej trzyma siedem gwiazd, a z ust jego wychodzi obosieczny ostry miecz, a oblicze jego ja郾ia這 jak s這鎍e w pe軟ym swoim blasku. Tote gdy go ujrza貫m, pad貫m do n鏬 jego jakby umar造. On za po這篡 na mnie swoj prawic i rzek: Nie l瘯aj si, Jam jest pierwszy i ostatni,  i 篡j帷y. By貫m umar造, lecz oto 篡j na wieki wiek闚 i mam klucze 鄉ierci i piek豉.

Objawienie 22:12-17
Oto przyjd wkr鏒ce, a zap豉ta moja jest ze mn, by odda ka盥emu wed逝g jego uczynku. Ja jestem Alfa i Omega, Pierwszy i Ostatni, Pocz徠ek i Koniec. B這gos豉wieni, kt鏎zy pior swoje szaty, aby mieli prawo do drzewa 篡wota i mogli wej嗆 przez bramy do miasta. Na zewn徠rz s psy i czarownicy, i wszetecznicy, i zab鎩cy, i ba逕ochwalcy, i wszyscy, kt鏎zy mi逝j k豉mstwo i czyni je. Ja, Jezus, wys豉貫m anio豉 mego, by po鈍iadczy wam to w zborach. Jam jest korze i r鏚 Dawidowy, gwiazda jasna poranna. A Duch i oblubienica m闚i: Przyjd! A ten, kto s造szy, niech powie: Przyjd! A ten, kto pragnie, niech przychodzi, a kto chce, niech darmo we幟ie wod 篡wota.

List do Kolosan 1:9-20
Dlatego i my od tego dnia, kiedy to us造szeli鄉y, nie przestajemy si za was modli i prosi, (...) dzi瘯uj帷 Ojcu, kt鏎y was zdolnymi uczyni do uczestniczenia w dziedzictwie 鈍i皻ych w 鈍iat這軼i, kt鏎y nas wyrwa z mocy ciemno軼i i przeni鏀 do Kr鏊estwa Syna Swego umi這wanego, w kt鏎ym mamy odkupienie, odpuszczenie grzech闚. On jest obrazem Boga niewidzialnego, pierworodnym wszelkiego stworzenia, poniewa w nim zosta這 stworzone wszystko, co jest na niebie i na ziemi, rzeczy widzialne i niewidzialne, czy to trony, czy panowania, czy nadziemskie w豉dze, czy zwierzchno軼i; wszystko przez niego i dla niego zosta這 stworzone. On te jest przed wszystkimi rzeczami i wszystko na nim jest ugruntowane, On tak瞠 jest G這w Cia豉, Ko軼io豉; On jest pocz徠kiem, pierworodnym z umar造ch, aby we wszystkim by pierwszy, poniewa upodoba sobie B鏬, 瞠by w nim zamieszka豉 ca豉 pe軟ia bosko軼i i 瞠by przez niego wszystko, co jest na ziemi i na niebie, pojedna這 si z nim dzi瘯i przywr鏂eniu pokoju przez krew krzy瘸 jego.


W powy窺zych wersetach wida, i B鏬 nazywa Siebie s這wami "Pierwszy i Ostatni". Tak samo nazywa Siebie Pan nasz Jezus. Za w Li軼ie do Kolosan aposto t逝maczy, 瞠 Jezus jest pocz徠kiem, aby we wszystkim by pierwszy.




Wyznawanie ustami 

Janek  | 

Oto wersety, kt鏎e ukazuj znaczenie wyznawania na g這s tego spraw duchowych. Odnosz to szczeg鏊nie do modlitwy, wyznawania wiary, wyznawania grzech闚, pro軸y o przebaczenie i innych pr騥b. W moim 篡ciu zacz窸y dzia si cuda, gdy B鏬 nauczy mnie pokornej i gorliwej modlitwy na g這s.

List do Rzymian 10:9-10
Bo je郵i ustami swoimi wyznasz, 瞠 Jezus jest Panem, i uwierzysz w sercu swoim, 瞠 B鏬 wzbudzi go z martwych, zbawiony b璠ziesz. Albowiem sercem wierzy si ku usprawiedliwieniu, a ustami wyznaje si ku zbawieniu.

Ew. Mateusza 12:37
Albowiem na podstawie s堯w twoich b璠ziesz usprawiedliwiony i na podstawie s堯w twoich b璠ziesz pot瘼iony.

Ks. Psalm闚 66:16-20
P鎩d嬈ie, s逝chajcie, wszyscy bogobojni, A opowiem, co On uczyni dla duszy mojej! Do niego wo豉貫m ustami mymi I wys豉wia貫m go j瞛ykiem moim. Gdybym knu co niegodziwego w sercu moim, Pan nie by豚y mnie wys逝cha. Lecz B鏬 mnie wys逝cha, Zwr鏂i uwag na modlitw moj. B這gos豉wiony B鏬, kt鏎y nie odrzuci modlitwy mojej I nie odm闚i mi swej 豉ski!

List Jakuba 5:15-16
A modlitwa p造n帷a z wiary uzdrowi chorego i Pan go pod德ignie; je瞠li za dopu軼i si grzech闚, b璠 mu odpuszczone. Wyznawajcie tedy grzechy jedni drugim i m鏚lcie si jedni za drugich, aby軼ie byli uzdrowieni. Wiele mo瞠 usilna modlitwa sprawiedliwego.

List do Tytusa 2:11-12
Albowiem objawi豉 si 豉ska Bo瘸, zbawienna dla wszystkich ludzi, nauczaj帷 nas, aby鄉y wyrzekli* si bezbo積o軼i i 鈍iatowych po膨dliwo軼i i na tym doczesnym 鈍iecie wstrzemi篥liwie, sprawiedliwie i pobo積ie 篡li

* gr. arneomai, Kod Strong'a G720
1. to contradict (by saying)
2. (concretely) to deny
3. (by implication) to disavow, reject, renounce, or disown

Ju sam pocz徠ek Ksi璕i Rodzaju pokazuje nam moc s這wa m闚ionego. B鏬 stworzy 鈍iat wypowiadaj帷 S這wo. S te inne fragmenty Pisma, kt鏎e pokazuj i to, co B鏬 wypowie - dzieje si. Jego wypowiedziane S這wo zawsze przynosi owoc. W innych miejscach mo瞠my przeczyta o Bo篡ch planach, zamiarach i my郵ach, kt鏎e nie maj doj嗆 do skutku, co wida np. w Bo篡ch ostrze瞠niach dla ludu.

Poniewa cz這wiek zosta stworzony na podobie雟two Boga, to mo瞠my si spodziewa i istnienie tych 2 stref ma swoje znaczenie. Najpierw mo瞠my przemy郵e pewne sprawy, wybra to co dobre, uwierzy, a nast瘼nie potwierdzamy to przez wyznanie.

Dobrym przyk豉dem mo瞠 by tu mi這嗆. Niekt鏎zy nie s pocz徠kowo pewni swoich uczu, wi璚 nie deklaruj mi這軼i dop鏦i si nie utwierdz w przekonaniu, 瞠 rzeczywi軼ie kochaj. Cho熲y wyznali to wcze郾iej - by這by to s這wo bez pokrycia, s這wo bez mocy. Dopiero wewn皻rzne przekonanie i wiara sprawiaj, 瞠 wypowiedziane s這wo rzeczywi軼ie odzwierciedla wewn皻rzn rzeczywisto嗆 cz這wieka. S逝chaj帷 Siebie mo瞠my te pozna, czy rzeczywi軼ie wypowiadamy dane przekonanie z wiar, czy z niepewno軼i. Mo瞠 to nam uzmys這wi, jak g喚boko wierzymy. Je郵i za cz這wiek w sercu wierzy a nie wyznaje tego ustami, to podobny jest do ma鹵onka, kt鏎y nigdy konkretnie nie wyzna swojego uczucia. Mi這嗆 jest zatrzymana gdzie w sferze niewypowiedzianych domys堯w i gest闚, pozostawiaj帷 w drugiej osobie uczucie niepewno軼i i l瘯u.

Ks. Rodzaju 1:1-3
Na pocz徠ku stworzy B鏬 niebo i ziemi. A ziemia by豉 pustkowiem i chaosem; ciemno嗆 by豉 nad otch豉ni, a Duch Bo篡 unosi si nad powierzchni w鏚. I rzek B鏬: Niech stanie si 鈍iat這嗆. I sta豉 si 鈍iat這嗆.



Doskona這嗆 Jezusa 

Janek  | 

Kiedy us造sza貫m, 瞠 Jezus by doskona造 i przyszed w doskona造m ciele. By wi璚 wolny od pokus cia豉, nie cierpia z powodu chor鏏, m鏬 jasno i trze德o my郵e aby rozs康za ka盥y problem i znajdowa dobre rozwi您anie. By w moim wyobra瞠niu super-cz這wiekiem, z doskona造m cia貫m, dzi瘯i czemu m鏬 nie zgrzeszy i zwyci篹y 鄉ier.


Teraz wiem, 瞠 by這 inaczej.

Jezus przyszed w ciele podobnym do naszego. Cierpia, bywa zm璚zony, ba si. Nie mia te 篡cia wolnego od pokus, bo Szatan kusi go niejednokrotnie. Jego 篡cie by這 w r騜nych aspektach samotne. Jego rodzina Go nie rozumia豉, a Jego uczniowie cz瘰to mi瘭i wzgl璠em Niego mieszane uczucia. Wielu od Niego odesz這. Nie mia prawdziwego domu na tym 鈍iecie. Kulminacyjny moment Jego walki z Samym Sob wida w Jego zmaganiach w Ogr鎩cu. Ba si. Przychodzi造 Mu do g這wy my郵i, aby nie pi z kielicha cierpie krzy穎wych i 鄉ierci. Ale zwyci篹y i dobrowolnie odda Swoje cia這 w r璚e oprawc闚. Chwa豉 Bogu!


Widzimy cz這wieka podobnego do nas, ale jednak zawsze zwyci瘰ko wychodz帷ego z ka盥ej pr鏏y.

Dzi瘯i temu musimy przyzna, 瞠 jeste鄉y winni. On nie uleg, my ulegli鄉y.

Dzi瘯i Niemu wiemy, 瞠 鈍i皻e 篡cie nie jest osi庵ane dzi瘯i lepszemu cia逝. Moc do 鈍i皻o軼i daje B鏬 mieszkaj帷 w cz這wieku.

Niestety... B鏬 nie mo瞠 mieszka w cz這wieku zbrukanym grzechem, bo sprawiedliw odp豉t dla grzesznika jest 鄉ier a nie 篡cie...

Ale... dzi瘯i Niemu wiemy, 瞠 nasze grzechy i nasz kar za grzechy, On wzi掖 na Siebie.

Mo瞠my wi璚 wo豉 do Boga o pomoc, oczyszcza si i prosi o Ducha 安i皻ego, aby m鏂 sta si podobnym do Pana Jezusa - mie w sercu najwi瘯sz mi這嗆 鈍iata i 篡 wiecznie. A nawet zna Boga osobi軼ie, tak samo jak Pan Jezus! Chwa豉 Bogu!



U鈍i璚enie 

Janek  | 

Pan B鏬 powo逝je nas wierz帷ych do u鈍i璚enia. Jego S這wo wyra幡ie m闚i, 瞠 mamy by 鈍i璚i i doskonali (1 Piot.1:16, Mat.5:48) oraz, 瞠 bez u鈍i璚enia nikt nie ujrzy Pana (Heb.12:14).

Taki jest Jego nakaz wypowiedziany w Starym oraz Nowym Testamencie - przez prorok闚, Pana Jezusa, przez aposto堯w. Dotyczy wi璚 ka盥ego, kto chce si podoba Bogu.


Czym nie jest u鈍i璚enie?

Niekt鏎zy ludzie mog b喚dnie ograniczy u鈍i璚enie do aktu przyj璚ia Pana Jezusa przez wiar. Powiedz oni "Je郵i wierzysz, to jeste 鈍i皻y. Sprawi to Jezus na krzy簑 i nic nie mo瞠sz doda do ofiary Pana.". Gdyby to jednak by這 tak proste i oczywiste, to czy aposto這wie musieliby w tak wielu listach o tym przypomina a Pan Jezus nazywa豚y t drog w御k a bram ciasn?

Tymczasem S這wo Bo瞠 zwraca si z tym nakazem do wierz帷ych, cz這nk闚 zbor闚, os鏏 ochrzczonych w Duchu 安i皻ym.


Droga...

U鈍i璚enie jest wype軟ieniem najwi瘯szego przykazania o absolutnym oddaniu siebie Bogu w mi這軼i. A dzieje si to przez nasz cudown przemian na obraz Chrystusa. Wiara w Jezusa jest tu kluczem, gdy przez wiar przyjmujemy na siebie wyrok pot瘼ienia oraz 豉sk usprawiedliwienia, r闚nie przez wiar szukamy Boga oraz prosimy Go i dzi瘯i wierze On pozwala nam Si znale潭 daj帷 nam wod 篡w, Swojego Ducha, kt鏎y sprawia wszystko we wszystkich.


"Kto m闚i, 瞠 w nim mieszka, powinien sam tak post瘼owa, jak On post瘼owa." - 1 Jana 2:6